CPU fans en case fans draaien niet

usiqer

Nieuw forumlid
Hallo! Ik heb een probleem. Mijn cpu cooler fans en de fans van mijn case gaan niet aan. In de BIOS krijg ik een CPU Fan not detected error. De fans van mijn Noctua NH-D15 G2 gaan niet draaien, ookal aangesloten op CPU_FAN1 of SYS_FAN1. In de BIOS heb ik de fan type correct ingesteld op PWM voor de CPU FAN en DC voor de SYS_FAN.

Het moederbord doet het voor de rest prima, detecteert alle SSD's en RAM. BIOS is ook up-to-date.

Ik kom er zelf niet uit.. Dit zijn mijn componenten:
  • Case: be quiet! Light Base 500
  • CPU: Ryzen 9 9950X3D
  • GPU: Gigabyte GeForce RTX 5090 Windforce OC
  • Motherboard: MSI MAG B850 Tomahawk MAX WiFi
  • RAM: Corsair 64GB DDR5-6400
  • CPU Cooler: Noctua NH-D15 G2
  • Storage: Lexar NM990 1TB NVMe
  • Storage: Lexar NM990 4TB NVMe
  • PSU: be quiet! Pure Power 1200W
Alvast bedankt, Bas

Het zou zomaar zo kunnen zijn dat je een defect product hebt gekregen. Mijn tip is, ga naar de shop in breda en laat het nakijken. Wel is hun policy dat het meeste bij hun aangeschaft moet worden.

Het zou zomaar zo kunnen zijn dat je een defect product hebt gekregen. Mijn tip is, ga naar de shop in breda en laat het nakijken. Wel is hun policy dat het meeste bij hun aangeschaft moet worden.
Het lijkt mij echter sterk dat allebei de fans van de CPU koeler defect zijn, die kans is namelijk astronomisch klein. Je kan hem de volgende keer ook eventueel testen op een fan aansluiting die je gewoon gebruikt voor je case fans.

Terug
Bovenaan