Dehya
Member
Ik wil graag voorstellen om een dark mode (donkere modus) toe te voegen aan de website voor webshop en forum. Op dit moment is alleen een lichte (witte) stijl beschikbaar, maar een donkere variant zou voor veel gebruikers een fijne verbetering zijn. Steeds meer platforms ondersteunen tegenwoordig een dark mode, en ook XenForo 2.3 heeft dit inmiddels standaard ingebouwd. Daarbij kan de website automatisch overschakelen naar een donkere stijl op basis van de instellingen van het apparaat van de gebruiker, of handmatig gekozen worden. Dit werkt zonder pagina refresh en maakt het gebruik een stuk prettiger.
Een dark mode heeft meerdere voordelen:
Veel communities bieden tegenwoordig zowel een lichte als donkere stijl aan, en met de nieuwe systemen in XenForo is dit ook makkelijker te beheren zonder aparte styles nodig te hebben. Want ik denk dat dit een mooie toevoeging zou zijn voor de gebruikerservaring, vooral voor mensen die vaak avonds of langdurig op de site zitten.
Ook webshop moet donkere modus hebben
Een dark mode heeft meerdere voordelen:
- Minder vermoeiend voor de ogen, vooral in de avond
- Betere leesbaarheid in donkere omgevingen
- Persoonlijke voorkeur voor veel gebruikers
- Moderne uitstraling
Veel communities bieden tegenwoordig zowel een lichte als donkere stijl aan, en met de nieuwe systemen in XenForo is dit ook makkelijker te beheren zonder aparte styles nodig te hebben. Want ik denk dat dit een mooie toevoeging zou zijn voor de gebruikerservaring, vooral voor mensen die vaak avonds of langdurig op de site zitten.
Ook webshop moet donkere modus hebben