Game PC samenstellen

Alfons

Nieuw forumlid
Goedemorgen,

Wie kan mij helpen?

Ik wil graag een game PC samenstellen/ bouwen voor mijn zoon Thyme.

Ik heb nog 4 videokaarten liggen, type: Geforce RTX 3070 Ventus 3X OC => zie foto

Vraag 1: Is deze videokaart geschikt voor een game PC?

Vraag 2: Zo ja, zou iemand mij kunnen adviseren welke componenten ik moet bestellen bij Megekko om deze game PC compleet te maken met alle toeters en bellen?

Alvast hartelijk dank!

Bijlagen

• Geforce RTX.webp
    Geforce RTX.webp
    38,9 KB · Weergaven: 5
De RTX 3070 is nog een prima kaart. Niet high-end, maar ten tijde van release een mooie mid-range kaart.
Ik game zelf ook nog altijd met de 3070ti en heb nog geen behoefte om te upgraden.

Ik zou voor gamen een mooi AMD systeem samenstellen met de nodige upgrade mogelijkheden voor wanneer je in de toekomst toch een nieuwe videokaart wil kopen.

https://www.megekko.nl/wl/84CMG9BN

Ik heb hier wat samengesteld zonder te weten wat je budget is. Maar het is een mooi uitgangspunt.
Een paar kleine kanttekeningen:
  • Ik heb de Memonky erin gezet. De nieuwe behuizing van Megekko zelf. Best een mooie en degelijke kast met voorgeïnstalleerde fans. Maar de behuizing is natuurlijk heel persoonlijk, dus pas hem aan als je een andere voorkeur hebt.
  • De processor kun je nog upgraden naar een hoger segment, denk aan een 7800X3D of misschien zelfs één van de 9000-serie. Maar let op dat als je een ander moederbord kiest, je ook moet controleren of het geheugen op de compatibiliteitslijst staat. Dat heb ik voor deze al gedaan.

Terug
Bovenaan