Goedemorgen,
Ik heb mijn CPU geupgrade van een AMD Ryzen 5700g naar een Ryzen 5950x. Voordat ik de cpu heb vervangen, heb ik de BIOS geüpdatet. Vervolgens deed mijn pc het nog prima.
Na het vervangen van de CPU lijkt de PC wel aan te gaan. Echter gaat het rode CPU LED branden, de fans gaan draaien, maar that's it.
Ik heb mijn oude CPU teruggeplaatst en die geeft hetzelfde probleem.
- Alle stekkers gecontroleerd/opnieuw aangesloten;
-CMOS gereset (meerdere malen, door de twee pinnen door te verbinden en door de batterij er 10 minuten uit te laten);
- RAM eruit gehaald en opnieuw erin gedaan;
-PSU afgekoppeld en opnieuw aangesloten. Had ergens gelezen dat dat kon helpen, maar zonder resultaat...
-middels de Q-flash plus een andere, wat oudere bios update gedaan.
De pinnen van m'n CPU lijken allemaal recht en is zonder weerstand in het moederbord gemonteerd.
Hieronder de verdere specs:
- Gigabyte b550 pro ac
-Aorus AE850PM PG5 PSU
-4x Corsair vengeance rgb pro(16gb 3200MHz)
-Deepcool AIO
- MSI geforce rtx 5060ti
Ik ben, gezien mijn beperkte ervaring, door mijn opties heen. Heeft iemand nog tips?
Ik heb mijn CPU geupgrade van een AMD Ryzen 5700g naar een Ryzen 5950x. Voordat ik de cpu heb vervangen, heb ik de BIOS geüpdatet. Vervolgens deed mijn pc het nog prima.
Na het vervangen van de CPU lijkt de PC wel aan te gaan. Echter gaat het rode CPU LED branden, de fans gaan draaien, maar that's it.
Ik heb mijn oude CPU teruggeplaatst en die geeft hetzelfde probleem.
- Alle stekkers gecontroleerd/opnieuw aangesloten;
-CMOS gereset (meerdere malen, door de twee pinnen door te verbinden en door de batterij er 10 minuten uit te laten);
- RAM eruit gehaald en opnieuw erin gedaan;
-PSU afgekoppeld en opnieuw aangesloten. Had ergens gelezen dat dat kon helpen, maar zonder resultaat...
-middels de Q-flash plus een andere, wat oudere bios update gedaan.
De pinnen van m'n CPU lijken allemaal recht en is zonder weerstand in het moederbord gemonteerd.
Hieronder de verdere specs:
- Gigabyte b550 pro ac
-Aorus AE850PM PG5 PSU
-4x Corsair vengeance rgb pro(16gb 3200MHz)
-Deepcool AIO
- MSI geforce rtx 5060ti
Ik ben, gezien mijn beperkte ervaring, door mijn opties heen. Heeft iemand nog tips?