Gigabyte Radeon RX 9070 XT Gaming 16GB OC Videokaart

nobbe

Nieuw forumlid
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn games crashen de hele tijd. De PC start dan helemaal uit zich zelf opnieuw op. Call of Duty blijft die op ricochet freezen en battlefield valt de PC helemaal uit en start opnieuw. Overheat kan niet, want alle temperaturen zijn binnen veilige zone. Na veel re-search gedaan te hebben kom ik de hele tijd uit op de videokaart. Drivers etc zijn allemaal herinstalleert en noem maar op.

Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 - ATX 3.1 PSU / PC voeding

Noctua NH-U12A chromax.black CPU koeler

Gigabyte Radeon RX 9070 XT Gaming 16GB OC Videokaart

AMD Ryzen 5 7600 Processor

Gigabyte B650 EAGLE moederbord

Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz CL30 PVV532G600C30K geheugenmodule

Lexar NM710 2TB M.2 SSD

En totslot:

ASUS ROG Strix XG32UCWMG 31.5" 4K Ultra HD 240Hz OLED Gaming monitor

Als de pc opnieuw opstart, kun je dan in Windows Event Viewer zien wat de crash heeft veroorzaakt?
Het klinkt als een voedingsissue, je zou eens OCCT kunnen draaien en de Power test doen. De pc gaat dan het volle vermogen van je voeding vragen en dan weet je meteen of dat het veroorzaakt.

OCCT is een gratis programma, hier te downloaden.

Staan de oude crashes er dan ook nog in? Zo ja, zou je mij afbeeldingen kunnen sturen waar en onder welk kopje ik het kan vinden?

Mvg.

Ik heb testen gedaan, maar opzich zit het goed. Ik speel niet op mega hoge settings. Ik speelde net Call of Duty en ik had precies hetzelfde weer. Grijs beeld met blauwe verticale strepen. En dan start de PC opnieuw op. Ik heb ook getest met de videokaart op 'silent', daarbij doet hij precies hetzelfde. Weer een schone installatie geprobeerd etc, heeft niks geholpen.

Sinds wanneer heb je deze problemen en wat is er vlak voorafgaand veranderd? Ik zou nog proberen om het in de kaart zelf te zoeken met een stresstest van je GPU en voor de gein kijken wat er gebeurt met een andere Displayport kabel (geen hdmi gebruiken), ook al gebruik je DP.

Ik denk toch echt dat het aan je voeding moet liggen, voornamelijk omdat je PC steeds opnieuw zelf opstart na de freeze. Als het puur een grafisch probleem is van je kaart of je kabels dan blijft je freeze hangen en moet je zelf opnieuw opstarten.

Sinds 2 weken bevind zich het probleem nu. Er is verder niks veranderd voorafgaand. Eerst gaat alles prima, maar na een tijdje gamen heb ik er ineens last van. Ik gebruik DP en heb beide poorten getest. Ik had nog geen andere DP kabel gebruikt om te testen. Als jij zegt dat het mijn voeding zou kunnen zijn, wat zou dan de ingeving moeten zijn? Ondanks er wordt beweerd dat mijn voeding de juiste balans zou moeten zijn voor wat ik gebruik. Of zou ik nog een sterkere voeding nodig moeten hebben? Is er ook een test om de voeding testen?

Terug
Bovenaan