Hulp gevraagd bij nieuwe pc-build – feedback welkom!

Rayda39

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc en zou graag jullie mening willen horen. De onderdelen die ik op het oog heb, staan in mijn wenslijst: https://www.megekko.nl/wl/N7EQ3D4T .

Ik heb al een Lian Li-behuizing, dus die hoef ik niet meer aan te schaffen.
En ik heb graag de bling bling factor (schermpjes, rgb)

Waar ik hulp bij zoek:
  • Compatibiliteit: Zijn alle onderdelen compatibel met elkaar?
  • Prestaties: Zijn er betere alternatieven binnen mijn budget?
  • Prijs/kwaliteit: Is er ergens bespaard zonder in te leveren op prestaties?
  • Toekomstbestendigheid: Kan ik met deze setup de komende jaren vooruit?

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies!

Met vriendelijke groet,

Deze set past zeker goed bij elkaar, niet alleen qua prestaties maar ook qua looks! Ik neem aan dat je ook een witte behuizing hebt? 😄
Verder vroeg ik me af, of je ook een (M.2) SSD hebt, want die ontbreekt in je lijst en die heb je wel echt nodig. En ga je de videokaart in het slot, of in een riser cable plaatsen? Want als je hem gewoon in het slot plaatst, zou ik je nog een anti-sag bracket adviseren.

Thanks alvast Base_NL

Ik moet inderdaad nog een M.2 erbij doen, en ja ik heb een witte behuizing.
Tevens was ik er net achtergekomen dat je het beste de geheugenmodule kan pakken die via de vendor code wordt geadviseerd was even wat uitzoekwerk maar dat heb ik nu aagepast.

Mvg

Dat is het verstandigste, maar onze ervaring is dat alle moderne AM5 borden prima werken met vrijwel elke memorykit die EXPO ondersteuning heeft. Wel raad ik je aan om altijd een bios update te doen. Bij AM5 borden zijn er stiekem best vaak bios updates met daarin AGESA microcode updates voor de Ryzen processoren, en dat maakt het veel makkelijker om geheugen stabiel ingesteld te krijgen.

Terug
Bovenaan