Hulp gevraagd: Nieuwe Game PC Crasht en sluit af

Wasteland Hammer

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Begin dit jaar heb ik een nieuwe PC Gekocht en ik ervaar er wat problemen mee. De PC crasht namelijk ineens en sluit af waarnaar voor een moment de ventilatoren heel hard te horen zijn, tot ik de PC geforceerd afsluit d.m.v. de knop.

Ik heb gekeken naar de temperatuur van de CPU en GPU en die waren prima, niks alarmerends hoogs. Het probleem toont zich na redelijk intensief gebruik maar zodra hij crasht en ik hem daarna opnieuw opstart herhaalt het probleem zich bijna meteen al als ik bijvoorbeeld op het internet ga.

Het is een vrije High-end PC en ik heb dus geen enkel idee waar dit aan kan liggen, online staat er oververhitting, slechte powersupply of een drivers probleem.
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk op te lossen d.m.v. drivers en oververhitting maar het probleem lijkt nogsteeds niet opgelost.

Ik ben van plan om dinsdag met de PC terug naar Megekko te gaan om hem na te laten kijken voor reparatie maar heeft iemand wellicht EEN idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit z.s.m. zou kunnen oplossen?
Ik heb onlangs in het programma ICUE, de ventilatoren en waterkoeling veranderd van automatisch afsluiten bij een bepaalde temperatuur naar een gebalanceerd programma en ik dacht dat dit de situatie zou oplossen, echter was vanmorgen het probleem weer terug na intensief gebruik van de PC.

Alvast hartelijk dank voor al jullie hulp.

PS. De PC gebruikt een RTX 570Ti , meerdere ventilatoren en een waterkoeling en een tweede gpu, een zwakkere AMD Radeon,

Alvast allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat iemand me met dit frustrerende probleem kan helpen.

Terug
Bovenaan