Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Ik snap nu waarom Megekko nog geen officiële prijzen heeft voor de 5080/5090 kaarten en vooral de 5090 omdat de prijzen die ze voor vragen buitenaards zijn. Daarom gaan ze wachten tot de dag dat de kaarten gekocht kunnen worden en sterker nog ik denk dat ze op de 30ste 30min voor tijd dus voor 15:00 als de verkoop start pas de prijzen gaan plaatsen.

Ik snap nu waarom Megekko nog geen officiële prijzen heeft voor de 5080/5090 kaarten en vooral de 5090 omdat de prijzen die ze voor vragen buitenaards zijn. Daarom gaan ze wachten tot de dag dat de kaarten gekocht kunnen worden en sterker nog ik denk dat ze op de 30ste 30min voor tijd dus voor 15:00 als de verkoop start pas de prijzen gaan plaatsen.
Er zit gewoon een embargo op...en zoals al tig keer aangegeven in dit topic. De prijzen zullen tegelijk met de release bekend zijn, om 15:00 dus...wanneer Megekko ze zelf plaatst is helemaal niet relevant.

Overigens heeft proshop.fi ook al een tijdje prijzen voor de 5090 staan, met de goedkoopste op 2455 euro en de duurste rond de 3200. In hoeverre die prijzen serieus zijn te nemen gezien het embargo, dat weten we donderdag 🙂

Over het moment van de launch hebben wij geen zeggenschap. Maar inmiddels zien wij op de RTX5000 productpagina's op onze website al ontzettend veel ingevulde 'hartjes', en dit topic heeft al bijna 70.000 views. Het lijkt er dus echt op dat de vraag heel veel groter gaat zijn dan het aanbod. De meeste voorraad verwachten wij van de RTX5080, maar vooral die kaarten lijken op basis van ingevulde hartjes en jullie vragen mega populair te gaan worden.

Als je maar 1/2% van je klanten kan bedienen met een rtx 5080 zal je vast de bestellingen binnen 30seconden moeten afronden na 15:00?... Of je krijgt niet eens een kans om überhaupt te bestellen.

Als je maar 1/2% van je klanten kan bedienen met een rtx 5080 zal je vast de bestellingen binnen 30seconden moeten afronden na 15:00?... Of je krijgt niet eens een kans om überhaupt te bestellen.
Dan gaan ze waarschijnlijk er wel van uit dat iedereen die interesse heeft er ook daadwerkelijk het geld voor heeft en t wilt uitgeven.

Zijn jullie goed voorbereid op de load van concurrent gebruikers om 15:00?

Over het moment van de launch hebben wij geen zeggenschap. Maar inmiddels zien wij op de RTX5000 productpagina's op onze website al ontzettend veel ingevulde 'hartjes', en dit topic heeft al bijna 70.000 views. Het lijkt er dus echt op dat de vraag heel veel groter gaat zijn dan het aanbod. De meeste voorraad verwachten wij van de RTX5080, maar vooral die kaarten lijken op basis van ingevulde hartjes en jullie vragen mega populair te gaan worden.

Zijn die 70.000 views van unieke gebruikers? Lijkt me niet toch? Tenzei er heel veel buitelandse scalpers ook hier aan het vissen zijn.

Is het aanbod een beetje evenredig verdeeld per model (algemeen genomen) of hebben jullie van X beduidend meer als van Y? Ik begrijp dat sommige niet beschikbaar zijn bij launch, maar hoe liggen de verhoudingen tussen de kaarten die wél beschikbaar zijn? @Megekko Info

Wellicht al ergens vermeld, maar kunnen jullie een beeld geven hoe straks de verkoop in zijn werk gaat? Komt er een que waar je in kan wachten tot je aan de beurt bent, of moet je straks de pagina openen van de kaart die je wilt en als een gek gaan F5'en?

Het is de bedoeling dat ze gelijktijdig online komen. En dan is het echt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. We hebben geen rij of iets dergelijke, het wordt dus echt een kwestie van de site goed in de gaten houden.

Overigens geldt dit voor de launch. Als er in de dagen/weken na de launch vrije beschikbaarheid van videokaarten komt, zetten we die zodra we ze hebben online aangezien er dan geen NDA meer is.

Het is de bedoeling dat ze gelijktijdig online komen. En dan is het echt wie het eerst komt, wie het eerst maalt. We hebben geen rij of iets dergelijke, het wordt dus echt een kwestie van de site goed in de gaten houden.

Overigens geldt dit voor de launch. Als er in de dagen/weken na de launch vrije beschikbaarheid van videokaarten komt, zetten we die zodra we ze hebben online aangezien er dan geen NDA meer is.
Stel de voorraad is op en je bent wel door het betaald proces gekomen, dan kom je toch gewoon in een lijst te staan die van boven naar beneden wordt afgewerkt als de specifieke kaart weer op voorraad komt?

Hoi samuraifromjapan, we gaan in eerste instantie alleen kaarten verkopen waar voorraad van is. Backorders aanhouden, dat doen we op basis van beschikbaarheid. Stel dat in de dagen/weken na de launch duidelijk wordt dat de beschikbaarheid redelijk tot goed is, dan kunnen we backorders aannemen.

Hoi samuraifromjapan, we gaan in eerste instantie alleen kaarten verkopen waar voorraad van is. Backorders aanhouden, dat doen we op basis van beschikbaarheid. Stel dat in de dagen/weken na de launch duidelijk wordt dat de beschikbaarheid redelijk tot goed is, dan kunnen we backorders aannemen.
Corrigeer mij als ik het fout heb, want ik heb 0 verstand van jullie systeem. Maar als zoveel mensen tegelijk bestellen kunnen er dubbele bestellingen ontstaan, de mensen die dus geen kaart hebben bemachtigd krijgen automatisch hun geld terug en komen niet in de backorder? Even voor de dubbel check.

Hier heb ik ook een aanvullende vraag op; wordt een item voor een bepaalde tijd gereserveerd in het winkelmandje, of pas als je het betalingsproces in gaat?

En hoe waterdicht is dat systeem?

Houden jullie rekening bij het bepalen van die 1-2% bediende klanten met het feit dat velen waarschijnlijk meerdere of alle nieuwe 50XX-kaarten op hun verlanglijst hebben staan, en er uiteindelijk maar maximum één zullen kunnen kopen? Ik ga ervan uit dat er dus veel meer hartjes op die kaarten staan dan dat er klanten zijn die effectief een kaart zullen kopen, tenzij ik uiteraard het aantal klanten dat géén verlanglijst gebruiken onderschat.

Terug
Bovenaan