Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

@ZTRX: Respecteer ook jouw gedachten/gevoel herover, daar niet van. Wat Nvidia had kunnen doen, is de lancering een maand later. Het Chinese Nieuwjaar tijdens lancering hielp bv. niet mee en de bekendmaking van de MSRP prijzen was een doorn in het oog van de partners. GDDR7 is erg duur en packiging kosten schijnen hoog te zijn.

De productie vd 40 kaarten moest wel sterk naar beneden. Je koopt productiecapaciteit in bij TSMC voor een bepaald procedé en laat dat deze gen hetzelfde zijn als last gen. De RTX 6000 gaan naar 3Nm, voor zover nu bekend, dus die kunnen naast elkaar lopen.

Het is gewoon een k-situatie voor de consument die nu verder wil en geen verhoogde prijzen kan/wil betalen. Alleen blijf ik erbij dat ze echt wel gaan zakken en de vrije markt er mag zijn. Meer genormaliseerde prijzen straks betekent ook dat het used aanbod voor een mooie prijs stijgt en bv. starters met beperkt budget weer genoeg mogelijkheden hebben.

Ik weet b.t.w. niet of Nvidia van de huidige situatie profiteert (?). Zij verkopen de GB (Blackwell) varianten voor een vaste prijs aan de partners, dacht ik tenminste. De FE's blijven ook nu dezelfde prijs. De 4000 FE's zakten zelfs wat eind 2022 door aanpassing van de euro-dollar koers.

Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk een vraag is het verstandig om een liquid cooling variant te nemen van de rtx 5090 als ik puur voor werk die kaart wil en er mee ga renderen?
Het is verstandig om twee redenen:

1. Warmteafvoer van ~600W niet voluit in je case (op 1 fan op de PCB na)
2. Lager dB

Maar goed, die twee zijn natuurlijk ook te tunen. Verder blijft het geheugen aanzienlijk koeler, aangezien dat i.i.g. met de FE rond de 88 graden komt te liggen zelfs fans op 100%. Erg hoog dus.

Laatst bewerkt:

MSI GeForce RTX 5090 32G GAMING TRIO OC Videokaart​

Artikel is niet meer beschikbaar

Uitverkocht

Levertijd: Niet meer leverbaar

Deze kaart is nooit meer leverbaar?

Megekko kiest er voor om deze prijzen aan te houden. Niemand dwingt hen. Deze verantwoordelijkheid kan je niet naar Nvidia doorschuiven.

Je kan Nvidia kwalijk nemen dat ze te weinig kaarten op launch hadden en dat ze scalpers aanmoedigen maar dat is een ander onderwerp. Het is nog steeds aan Megekko om te beslissen of ze zelf gaan meedoen aan de scalperprijzen.

Laatst bewerkt:
1500 voor een 5070TI wahahha vind het niet gek dat de website nog niet gecrashed is ebn dat ze nog steeds beschikbaar zijn na 4min

Bende gekken hier. Op Alternate heb je een volledige PC , met 5080 en 9800X3D CPU , X870 mobo, 64gb ram, 1000watt voeding, RGB fans en dan ganse meuk voor "slechts" 3799. En op voorraad, morgen geleverd.

Terug
Bovenaan