M.2 SSD op B450m S2H

Ik zie de voglende informatie staan in de manual:
1 x M.2 connector (Socket 3, M key, type 2242/2260/2280 SATA and PCIe x4/x2 (Note 2) SSD support)

Dit betekent dat de M.2 socket zowel PCIe/NVME als SATA ondersteunt.
SATA is wel een veel lanzamere interface, dus die zou ik vermijden.
De PCIe versies op dit moederbord zijn 2.0 en 3.0. De M.2 zal dus ook beperkt zijn tot die snelheden. Maar gelukkig zijn ze backwards compatibel, dus theoretisch kun je elke NVME er in zetten en zal het werken.

Mocht je het toch op safe willen spelen, staat op de website van Gigabyte een M.2 support list

Let wel op dat deze lijst sterk verouderd is en er veel betere M.2 SSD's op de markt zijn nu. Dus ik zou de lijst overslaan en gewoon een goede PCIe 4.0 M.2 kopen!

Bedankt voor je hulp! Weet je toevallig ook of ik alles van mijn oude SSD op de nieuwe kan zetten? Of is het slim om alles gewoon opnieuw te installeren? De huidige SSD is verouderd en GSmartControl geeft wat pre-failures aan, reallocated sector count is bijvoorbeeld 334, en de read/write en response time is niet wat het zou moeten zijn. (1000ms peak met Silent Hill 2 remake)

Ik zou alles opnieuw installeren. Dan weet je zeker dat alles weer lekker werkt.

Natuurlijk is het mogelijk om te clonen, maar dan heb je daar weer geschikte apparatuur voor nodig en alle errors worden ook gekopieerd. Bovendien kan het zijn dat er hardware ids worden overgenomen die niet kloppen.

Terug
Bovenaan