meerdere dan 10 pc fan koppelen aan 1 speed controler

bugsy

Nieuw forumlid
hoi allen,

ik ben nieuwe hier en wil met meerdere bepaalde type ventilator (pc fan) op 1 speedcontroler aansluiten.
online heb ik wel opgezocht en bijvoorbeeld Ali heeft alleen 80mm of 120mm
pc fan control
is er hier een systeem waar ik zo op 220 volt speed controler en 10 tot 16 pc case aansluiten?

mvg john

hier een voor beeld van ene pc fan met 92mm groot.
daar wil ik 40 stuks op aansluiten wat voor speed controler zou dan een mogelijkheid en bied megekko ook soort vergelijkbare producten?

Pfoe, dat is een lastige. Case fans werken in principe op 12V en rond de 0,33A, ongeveer 4W per fan. Je zult dus iets nodig hebben dat 220V kan omzetten naar 12V en dan voldoende vermogen kan leveren voor het aantal fans dat je wil aansluiten. 40x 4W = 160W.

Aangezien dit geen standaard usecase in het bouwen van pc's is, verwacht ik niet dat Megekko hier iets voor aanbiedt.

Toch hardop denkend, zou je iets moeten kunnen maken met fancontrollers op SATA power. Dan heb je een voeding nodig met voldoende SATA connectors en moet je de voeding laten denken dat hij in een pc zit ingebouwd (even googlen welke 2 pins je moet doorverbinden, dan gaat ie opspinnen en 12V op de SATA connectors zetten.

Pak de DeepCool Fan Controller. Daar kunnen 10 fans op.
Neem er 4, en een voeding met minstens 4 SATA Power connectors en je zou in principe iets kunnen maken.

N.B. Geen garantie dat dit werkt!

Terug
Bovenaan