Monitor valt uit

ovr1111

Nieuw forumlid
Als ik een game speel gaat mijn monitor soms uit en krijg ik no signal soms begint de pc dan te hyperventileren maar temperaturen zijn in orden en als ik in mijn reliability history kijk zie ik altijd dat er dees staat “windows hardware fout” de pc deed het altijd goed heb deeze nog maar een maand maar de laatste 2 weeken is het niet meer te doen soms alleen mijn monitor word zwart mijn pc blijft altijd aan dus het is niet dat mijn pc crashed

Dit wijst meestal op een GPU of driver probleem. Zwart scherm met no signal terwijl de pc blijft draaien betekent dat de videokaart stopt met beeld geven. Windows hardware fout in reliability history past daar ook bij.

Probeer eerst eventjes:

DDU te gebruiken en daarna weer de drivers opnieuw te instaleren.
Als dat niet werkt, andere kabel of andere poort op de videokaart gebruiken.
Anders even controleren of de GPU stroomkabel goed vast zit.

Blijft het probleem dan kan de videokaart of voeding defect zijn. Omdat de pc pas een maand oud is is garantie gebruiken verstandig.

Ik heb ddu geprobeerd ik was in safe modus en toen viel mijn monitor weer uit en nu als ik probeer optestarten en ik in mijn beginscherm ben niet 15 seconden laten valt mijn scherm telkens uit en hyperventileert mijn pc

zoals Nep Italiaan zegt, zal je het beste je systeem voor garantie kunnen opsturen. Dan kijken ze naar de klacht en gaan ze dit waarschijnlijk kunnen verhelpen.

Terug
Bovenaan