MSI videokaart gaat af en toe op zwart

RidingAHorse16

Nieuw forumlid
Geachte beste mensen,

Hier iemand met een technische vraag ook al is de videokaart wel naar msi voor reparatie ronde 2!

Heb een MSI 4060
Een AMD Ryzen 7 7800X3D
Windows 11 pro
32GB ram
650watt voeding
MSI B650 Wifi moederboard
Eens in de week gaat het beeld op zwart en krijg ik no signal te zien op mijn gigabyte monitor speel RDR en COD op medium settings op 1440p 165hz.
Geen geluid van de games wel geluid van de discord spraakkanaal die gewoon gezellig door gaat.
Kast is door een profesional al nagekeken die heeft niks geks gevonden tempraturen blijven normaal de processor is niet te heet de voeding is voldoende (week getest met een andere 4060) beeld gaat daar niet op zwart! Dus denk echt dat het mijn videokaart is die kapot is!

Nu lees ik meerdere mensen met dit erkende probleem nu is de vraag heeft iemand de goude tip?

Alles is welkom!

Je zou wat langer kunnen doortesten met een andere videokaart en verder dezelfde settings. Je moet nu toch wachten op de RMA.

Een ratel in de ventilator zal niet de aanleiding zijn tot het wegvallen van de beeld input of aansturing. Maar levert wel irritatie op natuurlijk.

Aangezien een andere 4060 het probleem niet geeft en MSI de kaart al heeft gecontroleerd, is het waarschijnlijk toch de specifieke kaart. Enkele extra stappen:
  1. Test je voeding - een 650W voeding zou genoeg moeten zijn, maar als die ouder is of niet volledig stabiel onder load, kan dat de kaart laten vallen
  2. Gebruik MSI Afterburner om de kaart te undervolten - dit kan de kans op crashes verminderen
  3. Check of je PCIe-kabels los zitten of verhit raken tijdens gamen
  4. Als de RMA niet succesvol was, zou ik een nieuwe RMA aanvragen met specifieke notitie over de ventilator en de crashes
Heb je de mogelijkheid om een andere voeding te testen?

Alles is al nagekeken pc zelf zonder videokaart komt niks uit! Denk zelf dat de videokaart te zwaar moet trekken bij red dead online en warzone omdat de texsturen te veel zijn dat ie daarom crasht?

Een andere 4060 ervaart deze problemen niet gelukkig dus denk toch de videokaart al zegt MSI met n uurtje stresstest niks te zien. Helaas gebeurd dit ook niet in n uurtje maar gepaart met n aantal dagen daar is mijn pc op getest door n aantal dagen met n andere 4060 en daar blijft hij het doen!

Aangezien een andere 4060 het probleem niet geeft en MSI de kaart heeft gecontroleerd, is het waarschijnlijk toch de specifieke kaart.

Ja dat klopt! Ik ben er ook al achter dat het de videokaart is die nu voor reparatie is voor het zwarte beeld en ondekte megekko ook nog een ratelende ventilator! Maar verwacht gewoon dat ze gaan zeggen dat er niks gevonden en gedaan gaat worden! Dus sowieso sparen voor n upgrade: hij is van Februari 2025. Denk dat ik ga kijkem voor n AMD 9070XT of de RTX 5070. Ben er nog niet helemaal uit😂

Terug
Bovenaan