nieuwe configuratie geeft DRAM issue

Da BIG One

Nieuw forumlid
ik heb van het weekend binnen gekregen:
Inter Core i7-14700K
Scythe Mugen 6 cooler
Seasonic Focus GX-1000 ATX 3.1 voeding
MSI PRO Z790-P WIFI moederbord
Patriot Viper Venom 6000 (PVV564G600C36K) 2x32 GB

lekker in elkaar gezet, ik probeer te booten, en gaat aan, daarna oranje diag led voor paar seconden, dan gaat ie uit en weer aan en hetzelfde voor een keer of 10, daarna blijft hij gewoon in oranje led hangen.

Ik heb al gedaan:
Bios update met usb stick en knopje achter.
1 stick geheugen in A2
JBAT kortgesloten voor CMOS reset
Ik kwam er toen achter dat het geheugen niet op de QVL staat, dus heb ik Kingston DDR5 FURY Beast 2x32GB 6000 KF560C36BBE2K2-64 gekocht (wel op QVL).

exact hetzelfde.
ik heb daarna de CPU nog ge-reseat voor de zekerheid, exact hetzelfde.
nog een keer bios gefasht, exact hetzelfde.
nog een keer JBAT kortgesloten voor ongeveer 20 seconden... hetzelfde.
Ik wilde ook de batterij er een uurtje uit leggen, maar ik krijg die batterij niet los, misschien mis ik iets, maar normaal is het dat lipje indrukken en dan springt hij eruit,

Ik hoop dat er iemand een gouden tip heeft want ik zit er helemaal doorheen.

Edit: zonder geheugen krijg ik 3 lange beeps, volgens mij is dat goed.

Pfoe... klink wel alsof je alles geprobeerd hebt dat je zelf kunt doen.
Het is helaas niet zo dat iedereen zomaar een reserve CPU heeft liggen om te testen.

Mocht je wel nog een andere CPU hebben liggen voor de Intel 1700 socket, kun je dat natuurlijk ook proberen. Ik vermoed dat het een probleem met de CPU is.

Als alles bij Megekko gekocht is, kun je ook met je hele systeem langs gaan. Zij kunnen hem dan eventueel innemen voor reparatie.
Mocht er een defect onderdeel zijn (Mobo, CPU, RAM, etc), en het zit nog binnen garantie, is die reparatie vaak gratis.

heb net met veel pijn en moeite de batterij eruit gehaald en hem 1,5 uur eruit gelaten, dus ben 100% zeker van een lege cmos, maar helaas nog steeds hetzelfde.
ik zal morgen wel een afspraak maken wanneer ik langs kan komen in Breda, mijn opties zijn uitgeput 🙁

Ik heb een mailtje geschreven of ik langs kan komen, en dat kan, maar kan er niet op wachten, ik mag hem brengen en het streven is om er binnen een week naar gekeken te hebben, nou dat is voor mij onaanvaardbaar na al een week zonder computer te zitten dus ik stuur de boel terug, werkelijk ongelofelijke service.

Ik kan begrijpen dat het vervelend is om met een pc te zitten dat niet werkt.
Echter lijkt het me ook niet dat Megekko expres defecten of incompatible onderdelen verkoopt.

Ben je toevallig al langs geweest? Misschien hebben ze wel tijd om er direct naar te kijken.
Meestal krijg je vaak een standaard reactie op dit soort vragen en is het om te voorkomen dat mensen met een bepaalde verwachting naar hun Shop komen terwijl het misschien erg druk is op het moment.

Niet geschoten is altijd mis toch?

nou, met het uit elkaar halen van alles ben ik tot de ontdekking gekomen dat er op het moederbord op 5 plekken cpu pins zijn verbogen, ik weet dat ik ultra voorzichtig moet zijn, ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat heb gedaan, maar ik kan het ook niet hard maken dat ik het bord in deze staat heb ontvangen, dus ben ik bang dat ik het verlies maar moet nemen en een nieuw moederbord koop... bij Azerty.

Als ze mij hadden ontvangen morgen had ik met alle plezier een nieuw mainboard gekocht en happy naar huis gereden met een werkende PC, maar nu hebben ze 1 ontevreden klant minder.

terug buigen van die pins zie ik niet zitten, want dat spul is alleen onder microscoop te zien.

ik zal 1 van de geheugen sets retourneren.

Ik kan begrijpen dat het vervelend is om met een pc te zitten dat niet werkt.
Echter lijkt het me ook niet dat Megekko expres defecten of incompatible onderdelen verkoopt.

Ben je toevallig al langs geweest? Misschien hebben ze wel tijd om er direct naar te kijken.
Meestal krijg je vaak een standaard reactie op dit soort vragen en is het om te voorkomen dat mensen met een bepaalde verwachting naar hun Shop komen terwijl het misschien erg druk is op het moment.

Niet geschoten is altijd mis toch?
ik heb gemaild antwoord is nee, ik ga niet 2 uur heen en weer rijden op de bonnefooi.

nou, met het uit elkaar halen van alles ben ik tot de ontdekking gekomen dat er op het moederbord op 5 plekken cpu pins zijn verbogen, ik weet dat ik ultra voorzichtig moet zijn, ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat heb gedaan, maar ik kan het ook niet hard maken dat ik het bord in deze staat heb ontvangen, dus ben ik bang dat ik het verlies maar moet nemen en een nieuw moederbord koop... bij Azerty.

Als ze mij hadden ontvangen morgen had ik met alle plezier een nieuw mainboard gekocht en happy naar huis gereden met een werkende PC, maar nu hebben ze 1 ontevreden klant minder.

terug buigen van die pins zie ik niet zitten, want dat spul is alleen onder microscoop te zien.

ik zal 1 van de geheugen sets retourneren.

ik heb gemaild antwoord is nee, ik ga niet 2 uur heen en weer rijden op de bonnefooi.
Voor zover ik weet bied Megekko een socket repair service aan voor dit soort situaties.
Hier rekenen ze meestal ook niks voor.

Dus je hoeft je moederbord niet persé af te schrijven.

Het enige nadeel is wel dat een socket repair vaak een aantal weken kan duren.

Ja precies, ik ga geen weken wachten, ik heb juist een paar weken vrij genomen om lekker aan m'n maker-hobby te spenderen en daarvoor heb ik een pc nodig die Solidworks kan draaien, nu is net 2 dagen voor m'n 'vakantie' m'n pc kapot gegaan, maar geen nood Megekko levert nieuwe onderdelen in 1 dag, toppie, hoeft m'n vakantie niet naar de knoppen te gaan, dan tot overmaat van ramp krijg ik de griep, en wil die pc niet booten, en nu ik bijna in staat ben om weer auto te rijden en denk toch nog aan m'n vakantie te beginnen krijg ik te horen dat het minimaal een week gaat duren, en dan kom jij met het idee om de socket gratis te laten fixen in een paar weken... nee, ik heb vorige week een pc nodig en kan me niet verrotten of het nu een paar honderd meer of minder kost, ik wil morgen een bruikbare PC hebben, that's it.

ik wil niet vervelend zijn, jij antwoordt vriendelijk en respectvol, maar het zit me de laatste tijd al dwars genoeg allemaal.

Terug
Bovenaan