Goedenavond Allemaal,
Ik had dit bericht bij componenten gezet, maar ik vermoed dat het hier meer op z'n plek is. Ik kan helaas het bericht daar niet verwijderen, dus wellicht dat een moderator dat wel kan doen? Dank alvast!
Na 6 jaar ben ik bezig om een nieuwe PC samen te stellen, mijn 'oude' gaat dan doorschuiven naar de rest van het gezin. Werkt nog prima, maar begint voor mij wat te traag te worden. Maar mijn hemel, wat is er véél veranderd in de afgelopen jaren.
Zouden jullie eens mee willen kijken naar de configuratie die ik voor ogen heb?
Een aantal vereisten voor mij zijn:
- liefst een PS/2 aansluiting voor een oud mechanisch toetsenbord met DIN-aansluiting, ASUS had die altijd in het verleden, maar ik kan het niet meer terugvinden... dus ben bang...
- Aantal SATA aansluitingen voor cd-brander en een aantal harde schijven.
- deze moeten dus ook in de kast ingebouwd worden (ben al veel kasten tegen gekomen die géén ruimte hiervoor hebben)
- de CPU kan flink heet worden, dus goede koeling is vereist (twijfel tussen de ASUS en de CORSAIR... scheelt toch weer 100 euro)
- is deze voeding zwaar genoeg?
Ik zat te denken aan:
Voeding: NZXT C1000 PSU / PC voeding
CPU: Intel Core i7-14700K processor
Koeling CPU optie 1: ASUS ProArt LC 420
Koeling CPU optie 2: CORSAIR iCUE LINK H170i RGB Vloeibare CPU-Koeler - 420 mm AIO - QX140 RGB
Motherboard: ASUS ROG STRIX B760-A GAMING WIFI
Geheugen: Kingston Technology FURY Renegade RGB 32 GB 2 x 16 GB DDR5 8000 MHz KF580C38RSAK2-32 geheugenmodule
SSD: Samsung 9100 PRO 2TB M.2 SSD
HDD: Seagate HDD NAS 3.5" 8TB ST8000VN004 IronWolf
Kast: Sharkoon S25-W miditower
Iemand opmerkingen/suggesties/waarschuwingen dat dingen niet goed gaan werken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Niels
Ik had dit bericht bij componenten gezet, maar ik vermoed dat het hier meer op z'n plek is. Ik kan helaas het bericht daar niet verwijderen, dus wellicht dat een moderator dat wel kan doen? Dank alvast!
Na 6 jaar ben ik bezig om een nieuwe PC samen te stellen, mijn 'oude' gaat dan doorschuiven naar de rest van het gezin. Werkt nog prima, maar begint voor mij wat te traag te worden. Maar mijn hemel, wat is er véél veranderd in de afgelopen jaren.
Zouden jullie eens mee willen kijken naar de configuratie die ik voor ogen heb?
Een aantal vereisten voor mij zijn:
- liefst een PS/2 aansluiting voor een oud mechanisch toetsenbord met DIN-aansluiting, ASUS had die altijd in het verleden, maar ik kan het niet meer terugvinden... dus ben bang...
- Aantal SATA aansluitingen voor cd-brander en een aantal harde schijven.
- deze moeten dus ook in de kast ingebouwd worden (ben al veel kasten tegen gekomen die géén ruimte hiervoor hebben)
- de CPU kan flink heet worden, dus goede koeling is vereist (twijfel tussen de ASUS en de CORSAIR... scheelt toch weer 100 euro)
- is deze voeding zwaar genoeg?
Ik zat te denken aan:
Voeding: NZXT C1000 PSU / PC voeding
CPU: Intel Core i7-14700K processor
Koeling CPU optie 1: ASUS ProArt LC 420
Koeling CPU optie 2: CORSAIR iCUE LINK H170i RGB Vloeibare CPU-Koeler - 420 mm AIO - QX140 RGB
Motherboard: ASUS ROG STRIX B760-A GAMING WIFI
Geheugen: Kingston Technology FURY Renegade RGB 32 GB 2 x 16 GB DDR5 8000 MHz KF580C38RSAK2-32 geheugenmodule
SSD: Samsung 9100 PRO 2TB M.2 SSD
HDD: Seagate HDD NAS 3.5" 8TB ST8000VN004 IronWolf
Kast: Sharkoon S25-W miditower
Iemand opmerkingen/suggesties/waarschuwingen dat dingen niet goed gaan werken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Niels