Nieuwe pc gebouwd, rood PCU lampje brandt

MRBaas

Nieuw forumlid
Goedemorgen experts,

Ik zit met een uitdaging, ik heb met onderstaande componenten een pc gebouwd, echter blijft het CPU lampje rood branden. ik heb geen beeld
Het BIOs is ge-update naar bios Version 1681, er zit 1 reepje ram in slot A2, de 24 pins connector is aangesloten en de 8 pins cpu voeding ook.

Onderstaande componenten zijn allemaal besteld bij Megekko
ASUS TUF GAMING B850M-PLUS WIFI moederbord

AMD Ryzen 7 9850X3D Processor

Corsair RM1000e 2025 PSU / PC voeding

Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 CMH32GX5M2B6000Z30K geheugenmodule

ASUS GeForce RTX 5070 TI TUF-RTX5070 Ti-O16G-GAMING Videokaart

Wie heeft de oplossing?

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met de RAM module in B2.

Anders zul je het moederbord moeten checken op fysieke schade. Dit kan ontstaan tijdens het plaatsen van het moederbord (schuiven over de stand-offs) of socketschade (pinnetje(s) beschadigd tijdens het plaatsen van de CPU).

Anders kan het de CPU zijn.

Probeer het eens met de RAM module in B2.

Anders zul je het moederbord moeten checken op fysieke schade. Dit kan ontstaan tijdens het plaatsen van het moederbord (schuiven over de stand-offs) of socketschade (pinnetje(s) beschadigd tijdens het plaatsen van de CPU).

Anders kan het de CPU zijn.
Dat levert niet het gewenste effect op. ik vraag mij nu af of mijn geheugen wel ondersteunt wordt door het moederbord.

Het kan ook een defecte geheugenmodule zijn. Maar dan zou het oranje lampje ook moeten branden.
Precies, en die brandt niet. heb nu alles uitgebouwd en het moederbord buiten de behuizing om opnieuw opgebouwd met alleen het hoognodige. even een uurtje laten gaan, werkt het dan nog steeds niet, dan gaan het moederbord en de processor retour

Terug
Bovenaan