Nieuwe pc

Ozfo

Nieuw forumlid
Hi,

Net als veel andere is het ook tijd voor een nieuwe pc voor mij.
Als basis heb ik het zelfbouw systeem gekozen en daar een aantal wijzigingen op gedaan.
De pc wordt hoofdzakelijk voor games/werk gebruikt.

Besparing op de opslag (1 TB is voldoende)
Besparing op RAM (iets langzamer/lagere cl)
Upgrade op de GPU

Momenteel nog iets boven budget dus suggesties/tips zijn welkom.
Vermoedelijk kan de voeding iets goedkoper (liefst wel modulair en gold of hoger)
Mobo met wifi/bluetooth zou ideaal zijn.
V.w.b. de CPU, zou dit een goede optie zijn of is bijv. een 7500X3D beter? (of is dit verschil verwaarloosbaar)

Belangrijkste vraag is natuurlijk, past dit allemaal en is dit compatibel met elkaar of zien jullie nog problemen?

Build:

Ik ben er benieuwd naar jullie input! 🙂

de 7500x3d komt net wat sneller er uit met games maar voor andere activiteiten zal hij wel een stuk langzamer vallen dus ik zou dan zelf het geld besparen en gewoon de 9600x kopen

ook voor als je je Ram wisselt want ik nu niet nodig vind voor het prijs verschil zal je de QVL moeten controleren nu is het in dit geval goed

kwa PSU zal ik niet te veel bezuinigen omdat stel er is iets mis hiermee kan dit grote problemen veroorzaken voor de rest van je systeem in dit geval zou ik hem vervangen door deze PSU

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ozfo
Puur omdat je nog net boven het budget zit (weet niet wat je budget is), zou je nog wat dingen kunnen aanpassen:

Waarom een moederbord van €145 terwijl er een goed alternatief van Asus is voor €129: ASUS PRIME B650-PLUS WIFI
Ik heb de QVL al gecontroleerd, en dit moederbord werkt ook met het gekozen geheugen.

De voeding is een degelijke keuze, maar vrij prijzig voor een budget build. Silverstone heeft een betrouwbare 850W modulaire voeding voor €95: Silverstone SST-DA850R-GMA 850W PSU

De Arctic Freezer 36 A-RGB Black is net zo'n solide keuze. Maar de 9600X wordt niet super warm. Met de Jonsbo CR-1000 EVO ARGB Black kun je nog een paar tientjes besparen.

Op de videokaart kun je ook nog wat besparen. Ik snap het als je voor het design kiest, maar anders is de Asus Prime 5070 ook nog een optie. En de Inno3D 5070 OC is ook geen slechte keuze. Ze geven allemaal 3 jaar garantie.

• Leuk
Waarderingen: Ozfo
Terug
Bovenaan