OLED met anti-glare?

BertMv

Nieuw forumlid
I.v.m. problemen met een oogzenuw ben ik nogal gevoelig voor licht. De meest ideale monitor voor mij zou een OLED met anti-glare (matte) coating zijn. Maar ik zie alleen glossy en semi-glossy coatings? Is er een (liefst 32" maar 27" mag ook) monitor die dat wel heeft?

Ik denk dat je beter moet zoeken 😉

Om er maar een paar te noemen.
Kijk uit naar de eigenschap Antireflectiescherm en dan een groen vinkje.

Dank je wel. Ik had vooral gekeken naar 32" en als ik dan bij de fabrikant kijk zeggen zij vaak semi-glossy (of anti-glare). Het is me dus niet duidelijk wat antireflectie nu eigenlijk eenduidig is (matte of semi-glossy).

De Samsung Odyssey uitgaves zijn volledig anti-glare, dus niet semi-glossy of matte. Ze hebben een speciale anti-glare coating en ik heb ze zelf getest door er eentje te kopen. Mij beviel het niet vanwege de extreem lage helderheid wat vooral zichtbaar was bij kantoorwerk. Met gamen is het verschil een stuk minder merkbaar ten opzichte van glossy schermen.

Dit is de 4K 32" inch versie die in de aanbieding is, maar volgens mij heeft Samsung ook Quad versies die G7 heten en rond de 400-500 euro zijn. Ik denk dat als je erg gevoelig bent voor licht dat dit echt de schermen voor jou zijn. Ze zijn ook bijzonder mooi in design, en de lage helderheid in combinatie met anti-glare waarschijnlijk voor jou de juiste oplossing.

Terug
Bovenaan