PC Build

Robbers

Nieuw forumlid
Hallo,

Momenteel ben ik op de Megekko website de onderdelen aan het uitzoeken om mijn eigen PC te bouwen. Het zal de eerste keer zijn dat ik dit doe dus het is spannend. Ik heb voornamelijk gebruik gemaakt van Tweakers om de onderdelen te beoordelen en uit te zoeken.

De desktop zal vooral dienen voor dagelijkse taken (excel, word, youtube, ...) in combinatie met Football Manager 2024. Dit is een game die voornamelijk veel vraagt van de CPU en het RAM geheugen. De grafische kaart is niet zo belangrijk.

Ik heb volgende onderdelen samengesteld:

AMD Ryzen 5 7600X3D processor OF AMD Ryzen 7 7800X3D
ASUS TUF Gaming B650 - plus wifi
CORSAIR DDR5 Vengeance: 2x16GB
ASROCK Radeon RX 6600
Lexar NM790 2TB - SSD
be quiet! Pure Base 501
Voeding: Corsair RM750e V2
Koeler: Artic Freezer 36

Nu ben ik aan het twijfelen voor de processor, is het de moeite waard om een AMD Ryzen 7 7800X3D te nemen in plaats van de AMD Ryzen 5 7600X3D?

Verder, is het systeem dat ik heb samengesteld logisch en compatibel met elkaar?

Bedankt voor jullie hulp.

Ik zou heel goed kijken of je geheugen compatible is.
Ga naar de site van het moederbord (https://www.asus.com/nl/motherboard...l_memory?model2Name=TUF-GAMING-B650-PLUS-WIFI) en check de vendorcode van je gekozen geheugen kit in de QVL staat.

Ik denk overigens dat in jouw usercase de 7600x3d de beste leuze is, daar je GPU niet zo veel zal vragen.

Bedankt voor de reactie, ik ga dit bekijken.

Ik heb nog een andere vraag, ik heb nu via PcPartPicker gezien dat er een eventueel probleem kan opkomen als ik het moederbord ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI moederbord neem in combinatie met de AMD Ryzen 7 7800X3D. Er staat dat er eventuele problemen kunnen zijn met de BIOS. Ik ben niet bekwaam in software installaties etc, is dit een probleem dat te vermijden is en kan ik beter een ander moederbord kiezen?

Een bios update is relatief simpel om te doen. Kijk maar een filmpje op youtube, alles wat je nodig hebt is een usb stick.

Laatst bewerkt:
Een bios update ins relatief simpel om te doen. Kijk maar een filmpje op youtube, alles wat je nodig hebt is een usb stick.
Bedankt voor de reactie.

Hartelijk dank ook dat je had aangegeven om naar de QVL lijst te kijken. Het CORSAIR geheugen dat ik had gekozen staat niet op de lijst, ik heb iets anders genomen. Bedankt!

Terug
Bovenaan