PC gaat wel aan, maar ik krijg geen beeld

medicoppy

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc samengesteld.
AMD Ryzen 9 7900X Processor
MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI moederbord
be quiet! Dark Rock Pro 5
Kingston DDR5 FURY Beast 1x32GB 5200 KF552C40BB-32
Kingston Fury Renegade 1TB M.2 SSD
Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 - ATX 3

Alles heel erg netjes aangesloten. Maar helaas krijg ik geen beeld. Wat ik ook probeer. Er komt geen beeld. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Op een gegeven moment deed zelf het hele moederbord niets meer. Maar bij controle bij megekko was er niets aan de hand. Graag jullie hulp

Ik stel je gewoon even wat vragen van dingen die ie kunt controleren, vooral om met je mee te denken:
- Is je moederbord geupdate naar de laatste versie?
- Krijgt het moederbord nu wel weer stroom nu je hem weer opnieuw hebt aangesloten?
- Zijn de RAM modules juist geplaatst? Hoeveel RAM modules heb je en in welke poorten heb je ze zitten?
- Heb je de power led+, power led-, reset en sw-aansluitingen juist zitten?
- Heb je de CPU connector juist op je moederbord zitten, maar ook juist in je voeding?
- Heb je het al geprobeerd met een andere HDMI kabel of DP kabel en ook in de verschillende poorten?

- Ik krijg geen beeld zelfs niet het Bios hoe kan ik hem dan updaten?
- 1 RAM module volgens mij zat hij in A2. Maar op een gegeven moment deed hij helemaal niets meer. Ging zelfs niet meer aan. Na controle blijkt het moederbord goed te zijn. Als het goed is komt hij morgen weer terug.
- ja die zaten op de juiste plek. Want het lampje op de kast ging aan.
- mijn vermoeden ligt bij de voeding, ik en een modulaire voeding gaan niet samen. Heb de voeding dan ook teruggestuurd en heb nu een niet modulaire voeding besteld. Komt ook morgen binnen.
-DP kabel is net nieuw. Heb nog niet echt de kans gehad om een andere HDMI kabel te proberen omdat het systeem niets meer deed. Dat kan ik nog wel proberen. En anders heb ik nog meerdere monitoren op voorraad staan.

Ik heb al meerdere pc's in elkaar gezet. 3 maand geleden de nieuwe van mijn papa. En dat zonder problemen. En nu zelf een leuke set uitgezocht zodat ik wat spelletjes kan spelen om stress te verminderen, maar deze levert net zoveel stress op.

Ik stel je gewoon even wat vragen van dingen die ie kunt controleren, vooral om met je mee te denken:
- Is je moederbord geupdate naar de laatste versie?
- Krijgt het moederbord nu wel weer stroom nu je hem weer opnieuw hebt aangesloten?
- Zijn de RAM modules juist geplaatst? Hoeveel RAM modules heb je en in welke poorten heb je ze zitten?
- Heb je de power led+, power led-, reset en sw-aansluitingen juist zitten?
- Heb je de CPU connector juist op je moederbord zitten, maar ook juist in je voeding?
- Heb je het al geprobeerd met een andere HDMI kabel of DP kabel en ook in de verschillende poorten?
Ik heb inmiddels alles aangesloten en na wat geduld hebben gaan de fans wel netjes weer aan. Echter branden nu alleen 2 lampjes op het moederbord 1 van de cpu en 1 van het geheugen. Ik kan niet achter halen wat dit betekend. Ik lees wel overal dat het verstandig is om het BIOS te updaten. Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen zonder hulp. Kunnen jullie mij verder helpen

Ik heb inmiddels alles aangesloten en na wat geduld hebben gaan de fans wel netjes weer aan. Echter branden nu alleen 2 lampjes op het moederbord 1 van de cpu en 1 van het geheugen. Ik kan niet achter halen wat dit betekend. Ik lees wel overal dat het verstandig is om het BIOS te updaten. Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen zonder hulp. Kunnen jullie mij verder helpen
Je hebt nog steeds geen beeld begrijp ik, maar de pc gaat wel weer aan?

Je kunt op de website van MSI de nieuwste versie van je BIOS downloaden en installeren op een USB stick. Die USB stick moet je dan wel even maken op een werkende computer of laptop. Middels de USB stick die je achterin je moederbord kunt steken, kun je je BIOS updaten met de MSI Flash Button

Hoe je dit doet, wordt hier uitgelegd:

Laatst bewerkt:
Ik heb helaas nog steeds geen beeld, Ik heb al wel het moederbord kunnen updaten naar de nieuwste bios, maar helaas heb ik nog steeds geen beeld. Op het moederbord branden nog steeds 2 ledjes de cpu en het geheugen. Inmiddels heb ik de pc maar even aangezet. Zodat hij wel wat kan draaien. Ik had in een ander filmpje gezet dat er iets was met het herkennen van het geheugen en dat daarom de pc een poosje moet draaien.

Ik heb helaas nog steeds geen beeld, Ik heb al wel het moederbord kunnen updaten naar de nieuwste bios, maar helaas heb ik nog steeds geen beeld. Op het moederbord branden nog steeds 2 ledjes de cpu en het geheugen. Inmiddels heb ik de pc maar even aangezet. Zodat hij wel wat kan draaien. Ik had in een ander filmpje gezet dat er iets was met het herkennen van het geheugen en dat daarom de pc een poosje moet draaien.
En als je een CMOS reset doet?

Heb het CMOS gereset, maar nu wil hij weer niet aangaan. Dus ik kan momenteel geen foto's maken
Wat je nog zou kunnen kijken, is het volgende:

Jouw processor geeft ondersteuning voor 5200 aan snelheid. Je hebt ook 5200, dus dat zou instant moeten werken. Het komt nog wel eens voor dat in je BIOS een andere snelheid ingesteld staat of dat deze op “auto” staat. Je CPU herkent het RAM-geheugen dan niet en daarom gaan vaak de lampjes van CPU en geheugen branden

Dus check even of je RAM-geheugen in je BIOS ook vast staat ingesteld op die 5200

Wat je nog zou kunnen kijken, is het volgende:

Jouw processor geeft ondersteuning voor 5200 aan snelheid. Je hebt ook 5200, dus dat zou instant moeten werken. Het komt nog wel eens voor dat in je BIOS een andere snelheid ingesteld staat of dat deze op “auto” staat. Je CPU herkent het RAM-geheugen dan niet en daarom gaan vaak de lampjes van CPU en geheugen branden

Dus check even of je RAM-geheugen in je BIOS ook vast staat ingesteld op die 5200
Ik krijg geen beeld dus ik kan niet in het BIOS komen.

Terug
Bovenaan