pc geen beeld

Computerman

Nieuw forumlid
hallo allen, na 2 jaar te dagelijks te hebben gegamed ging in 1 keer mijn pc uit, bleek dat het mobo kapot was, nieuwe gekocht alles weer om gezet, nu heb ik geen beeld en toetsenbord en microfoon gaan ook niet aan, ik heb een ryzen 5 5600, asus rog strix f gaming wifi II, corsair vengeance 2x16gb ram zou iemand mij kunnen helpen, ik heb bios flashback en cmos reset al geprobeerd maar werkt niet

Het klinkt als een frustrerend probleem.
Aangezien je moederbord is vervangen en je geen beeld, toetsenbord of microfoon hebt, zijn er een paar dingen om te controleren:

CPU correct geplaatst? Controleer of de Ryzen 5 5600 correct in de socket zit en dat er geen gebogen pootjes zijn.
RAM in de juiste slots? Bij de meeste moederborden horen RAM-sticks in slot A2 en B2 (tweede en vierde slot vanaf de CPU). Probeer ook met 1 RAM-stick te testen.
Stroomkabels goed aangesloten? Zorg dat zowel de 24-pin ATX als de 8-pin CPU stroomkabel goed zijn aangesloten.
GPU stroom? Als je een losse videokaart hebt, controleer of de PCIe-stroomkabels goed zijn aangesloten.
Geen systeem speaker/buzzer? Sommige moederborden geven beep codes bij problemen. Heb je een interne speaker aangesloten?

Heb je de PC al geprobeerd te starten met alleen CPU, 1 RAM-stick en de GPU (minimale configuratie)? Dat kan helpen om het probleem te isoleren.

alles al geprobeerd als ik het met 1 ramstick probeer gaat het lampje van dram uit dus een goed teken, maar nogsteeds geen beeld, cpu er net uitgehaald ziet er nog perfect uit, geen enkel pinnetje gebogen of eruit.

Terug
Bovenaan