• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

PC willekeurig uitgeschakeld en na dram led-indicator rood

Bijvoorbeeld, net stond de pc aan en ik lag op bed, ik was aan het bellen en de pc ging vanzelf uit :D toen ging hij aan, toen weer uit, toen ging hij niet aan, deze keer brandde het drama led lampje niet, ik heb de voedingskabel losgekoppeld en de hele lading ontladen, toen heb ik de kabel weer aangesloten, de pc aangezet en hij ging aan?

Tataaa verrassing :D

Ik zie dit nu in het systeemlogboek.

`The Secure Boot update failed to update a Secure Boot variable with error `

Dat is de oorzaak van de shutdown.

1721599997209.webp

En dit zijn alle sluitingen uit het verleden.

1721600143940.webp
 
https://streamable.com/8atvyz

Eerst brandden alle leds van de pc zoals je kunt zien, maar de pc stond uit, vrienden, hij ging vanzelf weer uit. Hij ging niet aan zonder de stroomkabel aan te sluiten en toen ik hem aansloot en aansloot, ging hij na een tijdje weer aan :D Ik heb met corsair gesproken over ram, ze zeiden dat ik het kon opsturen als ik de oude ram had opgestuurd of dat ik geld kon betalen en het eerder zou krijgen, dat wil zeggen, als ik het geld betaal, zullen zij het opsturen, ik zal de oude ram opsturen, als het bij hen aankomt, zal dat geld worden teruggestort. Ik heb ook AMD aangeschreven en een garantie voor de cpu geopend. Ik kan nog steeds niet bij de bron van het probleem komen. Ik heb NZXT aangeschreven voor de voeding.
 
Voordat ik de ram opstuurde, heb ik nieuwe ram gekocht bij megekko om te testen, hij liep weer soepel op 6000mhz, maar op een dag in de ochtend, terwijl ik weer op internet hing, viel het systeem weer uit zichzelf uit. Ik heb de gekochte ram teruggestuurd, ik heb mijn eigen ram opgestuurd voor RMA, ik heb de voeding opgestuurd met RMA en ik heb mijn processor opgestuurd voor RMA, eens kijken waar het probleem uitkomt... Ik ga op vakantie naar Zwitserland voor 3-4 dagen om mijn hoofd te laten rusten, ik hoop dat mijn probleem nu opgelost is, ik ben erg moe...
 
Ja, ik schrijf de laatste update.

Ze veranderden de CPU met nul en stuurden een nieuwe. Het ging in 1 dag met Express cargo, arriveerde in 1 dag, uitstekende service!

Ze veranderden de RAM met nul en stuurden een nieuwe. Het ging in 1 dag met Express cargo, arriveerde in 1 dag, uitstekende service!

Gaan ze de PSU ruilen met nul en een nieuwe sturen, maar ze konden hetzelfde product niet vinden, het is een ronde :D

MOEDERBORD Gigabyte verzette zich veel over het moederbord, ik stuurde ze een foto over het moederbord, ze zeiden dat we 1 pin traperal op de foto zien, toen zei ik waarom heb je geen bestelling geplaatst om het naar de garantie te sturen, enz., uiteindelijk accepteerden ze het, ze zullen het veranderen met nul voor de garantie, maar er is een domme situatie, ze hebben het moederbord getest, ze zullen me opnieuw sturen, maar ze gingen naar het amd-systeem en testten het met XMP ram ahaha :D Mijn hele kijk op Gigabyte veranderde met deze gebeurtenissen, ik zal nog 3 keer zijn als ik het vanaf nu koop.
 
Terug
Bovenaan