Randapparatuur, maar ook hardware problemen

TuggSpeedman

Nieuw forumlid
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe build pc. De meeste onderdelen heb ik gekocht via MeGekko. Ik had een nieuwe bedrade Logitech-G G502 Hero zwart Gaming Muis gekocht en die heb ik proberen te installeren op mijn pc via de Logitech G Hub. Hiervoor heb ik meerdere malen de usb van de oude muis (ook G502 Hero met draad). Ik probeerde daarna om de oude muis (ook G502 Hero) te verwijderen zodat ik de nieuwe muis kon gebruiken. Nu heb ik dit gedaan bij Instellingen > Bluetooth > Dit apparaat verwijderen. Ineens schakelde mijn muis uit en kon ik ook mijn oude muis niet meer gebruiken. Ik dacht dat dit lag aan 'drivers' die verouderd waren en een update moesten krijgen. Nu kon ik dit niet uitvoeren vanwege het feit dat mijn muis niet werkte. Ik heb ook geprobeerd om mijn muis aan te sluiten op mijn laptop, en dat werkte gelukkig. (Het probleem zit denk ik in de hardware van de PC zelf). De PC functioneerde naar behoren voordat dit incident plaatsvond. De oude muis werkte ook en het toetsenbord ook.

Hierna probeerde ik om mijn PC weer naar fabrieksinstellingen te zetten, maar hierdoor werd het probleem erger, want nu werkt mijn toetsenbord ook niet als ik Windows open. Beide usb apparaten werken wel in het BIOS, maar niet in Windows. . Ik had hierna geprobeerd om een Windows 11 setup op mijn mobiele harde schijf te zetten zodat ik een echt harde reset maakte voor mijn PC in de hoop dat de usb poorten dan wel zouden werken. Nadat er niks gebeurd was, dacht ik dat het beste idee van de avond was om niet meer aan mijn PC te komen. Ik heb het gevoel alsof ik nu alles geprobeerd heb en elke manier op het internet al ben afgestruind om te kijken wat er aan de hand is. Ik heb ook geen rare dingen opgemerkt naast het feit (dankzij een driver check programma) dat een aantal drivers verouderd waren. Dit kan natuurlijk ook niet liggen bij de usb's maar dat weet ik niet precies.

Nu is mijn vraag of er iemand is binnen dit forum die mij verder zou kunnen helpen met dit probleem?

Met vriendelijke groet,
Tugg
 

Bijlagen

  • qREOeDG.webp
    qREOeDG.webp
    50 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan