RGB Kolink Void Rift

Wouterrr

Nieuw forumlid
Hoi!

Wij hebben een nieuwe pc gebouwd met een mooie kast met RGB.

De kast en het moederbord zijn:

Kolink Void Rift RGB

ASRock B860 PRO-A Wifi

De pc werkt verder prima, maar op de kast zit een mooie RGB voorkant die niet wil werken. Er gaan maar 2 lampjes aan, van de vele lampjes die erop zitten. Ik heb er een foto bij gedaan. Je kunt zien dat van de infinity mirror alleen een paar lampjes bovenin willen werken. De rest is uit.

Ik heb twee van de drie ADDR_LED connectors op het moederbord gebruikt.

De eerste ADDR_LED heb ik gebruikt voor 5 fans (3x case fan, 2x cpu fan) die prima werken. Ze zijn allen met een daisy chain geconnect voor de RGB, en zitten op CHA_FAN connectors op het moederbord. Deze kun je ook prima via de polychrome software van de bios besturen. So far so good.

De tweede ADDR_LED wordt gebruikt voor het front panel van de kast en een fan achterin de kast, die met de kast meegeleverd werd. Deze werken dus niet. Er zit een SATA power connector aan, die direct via een kabel aan de PSU vastzit. Zonder die kabel is er helemaal geen licht in het front panel. De RGB kabel zit op een ADDR_LED connector op het moederbord, zoals de andere fans die wel werken.

Ik heb de RGB connectors ook verwisseld, op andere ADDR_LED connectors werken de fans nog steeds prima, maar het front panel niet. Wat denken jullie?

Zou het nog iets te maken kunnen hebben met de PSU? Alles werkt verder prima. De PSU is een GigabyteGP-P750GM 750W PSU.

Tips zijn van harte welkom!

Groet Wouter

Bijlagen

• IMG_4380.webp
    IMG_4380.webp
    44,9 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan