Screen freezing (drivers crash) XFX Swift Radeon RX 9060 XT

talyatrtr

Nieuw forumlid
Drivers crashen telkens (pc freezed elke 5 seconden voor 5 seconden: zie video) bij nieuwe AMD GPU.
Vaak komt dan ook een melding van AMD crash report dat me verteld een ticket te sturen maar verder geen informatie geeft.

Het probleem kwam eerst enkel voor wanneer ik Valorant opstarte (bleef verder gaan tot ik de PC herstart, dus blijft verder gaan nadat valorant gesloten wordt) , maar begon na enkele maanden altijd te gebeuren.
Ik heb voor dit te proberen op te lossen al:
  • Toen het enkel bij Valorant gebeurde, een hele tijd heen en terug te praten met Valorant support, en daar de stappen van uit te voeren.
  • Drivers opnieuw installed (en oude drivers volledig uninstalled mbv Guru3D)
  • Windows re-installed
  • Linux via USB
  • GPU al in een andere pc gestoken en daar gebeurden de problemen ook (op Linux)
Ik had het probleem besproken met anderen die wel wat kennen hiervan en iedereen gaf aan dat dit most likely een hardware issues is.
Hierna had ik een retour gestart, en na enkele dagen was die terug gestuurd met het resultaat dat geen probleem gevonden was. (Ze hadden er Furmark, Superposition, DOOM en Shadow of the tomb raider op gerunned)

Momenteel is het terug naar het probleem dat enkel voorkomt bij Valorant, maar natuurlijk is het heel mogelijk dat na een tijdje het terug een constante issue wordt.

Wat kan het probleem zijn?

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

CPU: AMD Ryzen 5 7500F 6-Core Processor
GPU: XFX Swift Radeon RX 9060 XT
PSU with 850W

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan