Slaapstand

1012Johb1012

Nieuw forumlid
Goeden dag
Twee maanden geleden een nieuwe pc in elkaar gezet
Hij werkt prima maar er is een probleempje
Als ik de PC uit slaapstand haal staat elke keer deze pc in beeld.
Heb alles op het internet bekeken maar nergens staat er een oplossing voor mijn probleem.
Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen.

Apparaatnaam
Processor
Geinstalleerd RAM-geheugen
Apparaat-id
Product-id
Type systeem
Pen en aanraken
DESKTOP-6TDIU9B
AMD Ryzen 7 9800X3D 8-Core Processor
(4.70 GHz)
32,0 GB (31,2 GB beschikbaar)
67A735A4-91B6-4ADF-B132-AE7077B0720C
00330-53804-61875-AAOEM
64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
Verwante koppelingen Domein of werkgroep Systeembeveiliging
Geavanceerde systeeminstellingen

John

Je zou eens kunnen kijken of deze optie per ongeluk aan staat in je instellingen.
Klik boven in het verkenner venster op de 3 puntjes en dan 'opties'.
Op het tweede tabblad 'Weergave' zou je de volgende lijst moeten vinden:

1759740760311.webp

Als het niet die instelling is, kunnen het nog zo veel meer dingen zijn. Maar ik ga nog wat proberen:

Zou je eens kunnen kijken in je 'Taakplanner'? Die kun je openen door er op te zoeken in je start-menu.
Klik dan links op 'Task Scheduler Bibliotheek' en kijk of er ergens in de lijst 'explorer.exe' staat.
Dat zou kunnen verklaren waarom er soms een bestandsverkenner wordt geopend.

Als dit het niet is, gaan we verder kijken naar een andere oorzaak.

Ik zou trouwens ook de 'snel opstarten' functie uitschakelen in Energiebeheer. Die kan ook wel eens voor vreemd gedrag zorgen.

Heb je er een externe harde schijf aan hangen, of een USB-stick? Die kan dit verschijnsel veroorzaken bij ontwaken uit slaapstand.

Anders ben ik bang dat het koffiedik kijken wordt. Het kunnen zoveel dingen zijn.
Als het je heel erg stoort, zou ik Windows opnieuw installeren. Waarschijnlijk staat er ergens een register dingetje niet goed.
Anders zou ik het los laten en accepteren. Ik heb zelf dat mijn start menu altijd opent als ik mijn pc uit slaapstand haal.

Terug
Bovenaan