Systeem "freezed" voor een aantal seconden (2-5) tijdens prime95 "Large FFT" Test

vrolok

Nieuw forumlid
Het lijkt me logisch dat het systeem freezed, want de CPU, RAM en storage worden 100% gebruikt. Maar ipv mijn RAM te gebruiken lijkt allemaal "Cached" te zijn (Zie foto)

Weet iemand of dit normaal is of een teken van defecte RAM?

(Ik heb al een "Small FFT's" Test gedaan die alleen de CPU stressed en hier geen problemen mee ervaren.)

Prime95_Test.webp

je zou memtest kunnen runnen voor een hoop aantal uren. een systeem hoort niet te freezen tijdens een stresstest. een freeze betekent een instabiel systeem/te hoge temp/defect/verkeerde bios setting

ram is altijd voor een deel 'cached'. dit behoort tot virtueel geheugen, tenzij uitgeschakeld

je zou memtest kunnen runnen voor een hoop aantal uren. een systeem hoort niet te freezen tijdens een stresstest. een freeze betekent een instabiel systeem/te hoge temp/defect/verkeerde bios setting

ram is altijd voor een deel 'cached'. dit behoort tot virtueel geheugen, tenzij uitgeschakeld
Ik denk dat ik niet heel duidelijk was in mijn originele post. Het systeem "freezed" niet compleet, het stuttert (2-5 seconden) en loopt wat trager. Is dit wel normaal bij het runnen van Prime95 aangezien de CPU, (vooral de) RAM en SSD 100% gebruikt worden?

Dankjewel voor de verduidelijking over hoe het ram werkt trouwens ^^

Laatst bewerkt:
indien je prime95 of andere stress test doet, zal je systeem erg traag reageren. je laat zo'n test minimaal 8 uur draaien om te zien of je pc niet crashed. het doel van een stress test is om de stabilteit van je pc te controleren. je pc wordt hiermee maximaal belast. indien je op deze manier crashes/bsod/reboots krijgt, weet je dat er hardware iets niet goed zit. je gebruikt je pc niet tijdens een stresstest

indien je prime95 of andere stress test doet, zal je systeem erg traag reageren. je laat zo'n test minimaal 8 uur draaien om te zien of je pc niet crashed. het doel van een stress test is om de stabilteit van je pc te controleren. je pc wordt hiermee maximaal belast. indien je op deze manier crashes/bsod/reboots krijgt, weet je dat er hardware iets niet goed zit. je gebruikt je pc niet tijdens een stresstest
Ga 'm overnacht aan laten staan. Bedankt voor de reactie!

Terug
Bovenaan