Upgrade PC (dec25)

Charly

Nieuw forumlid
Beste Megekko Forum,

Graag wil ik voor de kerst een nieuwe PC, voornamelijk een upgrade van mijn huidige. Ik heb 9 jaar geleden een I7 gekocht, maar deze gen ondersteunt de Windows 11 upgrade niet meer. Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe PC. Ik wil graag een toekomstbestendige PC, maar hoeft niet high-end te zijn. Daarnaast hebben wij een Steam Deck waar wij veel op gamen en wil ik graag mijn oudere videokaart (voor nu) blijven behouden. Ik zou graag wel een PC willen hebben (of upgrade, want mijn processor moet voornamelijk een upgrade krijgen) zodat over 2 jaar wellicht wel een betere GPU erin kan gezet worden, want wij gamen wel veel. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een upgrade-kit die aan mijn wensen voldoet. Ik zag verschillende upgrade kits op de Megekko site, maar ik hoefnu nog geen 32GB. Graag zou ik ook advies willen over mijn DDR4 en of ik echt naar DDR5 moet nu. Budget (hoop ik) 700 euro.

Wensen:
  • Processor: AMD of Intel maakt niet zoveel uit (equivalent i5 of hoger) - een grafische chip hoeft dus niet aangezien ik mijn videokaart wil gebruiken
  • Moederbord: Die zowel mijn oude videokaart GTX 1060 6GB aan kan als een nieuwere over 2 jaar (zie specs huidige onderaan)
  • DDR5 - Graag 2x8GB en later uit te breiden want de prijzen zijn mij nu echt te hoog. Ik zag een upgrade kit van 32GB, bieden jullie die ook aan in de 16GB versie? Ik heb nu 2 bankjes DDR4 erin zitten (Crucial CT8G4DFD8213.C16FHP en Micron 16ATF1G64AZ-2G1A2). Mocht de nieuwe moederbord nu ook deze bankjes nog aankunnen, dan graag. Hoor graag jullie advies, maar ik vermoed dat dat niet meer kan.
  • SSD - WD SN5100 (1TB

• Wat ik graag wil behouden:

- Videokaart: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (NVIDIA) - Device ID: 10DE-1C03
  • Voeding: Ik heb nu een LC600H-12 v2.31 - geen upgrade benodigd volgens mij - mochten jullie van mening zijn van wel, dan hoor ik dat graag
  • Fan: Intel E97379-003 koeler. Mocht de nieuwe moederbord deze fan niet ondersteunen - dan hoor ik dat graag. Als er nog pasta bij moet, dan hoor ik dat ook graag.
  • Behuizing: Ik heb nu een Sharknoon Vaya II ATX. Graag zou ik deze willen behouden

Wellicht is dit een lastig verzoek en ik hoop dat jullie mij echt kunnen helpen. Ik wil uiterlijk dinsdag een pc/upgrade kopen, dus ik zou het fijn vinden als jullie hier tijd voor kunnen vinden en dan kan ik mijn winkelmandje alvast vullen. Alvast bedankt voor jullie tijd.

Het is erg lastig om te upgraden vanaf het systeem waar je nu op zit. Je videokaart zal binnenkort geen driverupdates meer krijgen dus deze zal eigenlijk ook vervangen moeten worden. Verder zou ik proberen bij je huidige ram setje te blijven omdat de prijzen erg zijn gestegen. dus dan kom je vrijwel automatisch uit op een intel 12-14 gen met een b660-b760 moederbord. Vanuit daar kan je dan overtijds nog upgraden.

Terug
Bovenaan