Upgraden van game-pc

Groen80

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn game-pc upgraden, maar ik heb er zelf weinig verstand van. Ik zou jullie willen vragen om advies over welke onderdelen het beste geüpgraded kunnen worden om mijn pc sneller en beter te maken.

Via Speccy heb ik de volgende informatie over wat er nu in mijn pc zit:
  • Processor (CPU): Intel Core i5 10400 @ 2.90GHz - Comet Lake 14nm Technology
  • Videokaart (GPU): NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER
  • RAM: 16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1330MHz
  • Opslag: 953GB GIGABYTE GP-GSM2NE3100TNTD
  • Moederbord: Gigabyte Technology Co. Ltd. H410M S2H (U3E1)
Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen (Rainbow Six Siege, Counter-Strike, GTA 5, Dead Island 2). Ik zou deze spellen graag op een hogere kwaliteit willen spelen. Daarnaast zou ik Red Dead Redemption 2 graag op iets boven gemiddelde kwaliteit willen spelen.

Ik zou graag het volgende willen weten:
  • Welke onderdelen ik het beste kan upgraden
  • Wat dit ongeveer gaat kosten
Ik hoor graag van jullie!

Groen80

indien je dit platform wilt behouden, dan ram upgraden naar 32gb en je videokaart upgraden (let hierbij wel of je voeding goed genoeg is). verder hangt het af van je budget

indien je dit platform wilt behouden, dan ram upgraden naar 32gb en je videokaart upgraden (let hierbij wel of je voeding goed genoeg is). verder hangt het af van je budget
Ik denk niet dat die CPU een snellere GPU bij kan houden. Die RAM zal niet veel bijdragen hetzij er workstation workloads worden gedraaid. En daar is die i5 ook niet geschikt voor.

Ik denk niet dat die CPU een snellere GPU bij kan houden. Die RAM zal niet veel bijdragen hetzij er workstation workloads worden gedraaid. En daar is die i5 ook niet geschikt voor.
ben het deels met je eens en hangt af van verschillende factoren:

32gb doet juist veel en is eigenlijk de nieuwe standaard voor games. die cpu kan prima een 4060 TI ofzoiets bijhouden. dit is dan nog steeds een upgrade. ook de resolutie is bepalend. als de man bepaalde games op 4k wilt spelen, dan is de cpu en nog mindere bottleneck. ik snap dat die cpu bijvoorbeeld een rtx 5080 op 1080p niet geheel kan bijhouden en dat je dan niet het maximale uit zo'n kaart haalt.

Terug
Bovenaan