Videokaart met meer gb

• Onderwerp starter Onderwerp starter DiLo
  • Startdatum Startdatum

DiLo

Nieuw forumlid
Beste,
Als je in een gaming pc, met onderstaande specs, de videokaart gaat vervangen door eenzelfde type met meer gb (16 ipv 8), wat gaat dat dan opleveren? Ons doel is stabielere en hogere fps. Nu continu veel fps drops. Kent iemand dit uit ervaring?

Specs:
Scherm 240hz

Asus ROG STRIX B550-F GAMING WIFI II moederbord

Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Black Midi To...
Corsair

AMD Ryzen 7 5800X processor
AMD

be quiet! System Power 10 750W PSU / PC voeding
Be quiet!

WD Black SN770 1TB M.2 SSD

Western
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3600 Geheugenmod...
Corsair

MSI GeForce RTX 4060 Ti GAMING X 8G Videokaart

DeepCool LS720 SE

Dag DiLo,

De 4060 TI 16gb is qua prestaties niet beter naast dat deze meer vram heeft. Als jij nu ook niet meer dan 8gb vram gebruikt, dan zal de performance exact hetzelfde zijn met de 16GB variant.

Fijne dag!

• Leuk
Waarderingen: DiLo
de extra vram gaat je alleen iets helpen met content creation/video bewerking. in games zal dit je maximaal 2% opleveren. dit heeft mede te maken met de memory bus en architectuur van de 4060 series

op korte termijn komen de 5000 series kaarten uit. wellicht is een rtx 5070 iets voor je.

• Leuk
@Ties @pvg103breda Dank voor de reacties. Ondertussen zit de 4060 16gb er in en gaan we ervaren of dit beter werkt. Met de 8gb continu vastlopers en haperingen. De 5070 ligt te ver boven budget, schat ik in.

Ik lees ook posts over GPU driver (nvidea) die fps drops kan veroorzaken en advies om oudere versie weer te installeren; anyone?

@Ties @pvg103breda Dank voor de reacties. Ondertussen zit de 4060 16gb er in en gaan we ervaren of dit beter werkt. Met de 8gb continu vastlopers en haperingen. De 5070 ligt te ver boven budget, schat ik in.
Een 4060 TI met meer geheugen zal u niks helpen. Mogelijk is het een software probleem, ik zou even Windows opnieuw installeren met een USB en dan alle drivers weer opnieuw downloaden, mogelijk ligt het daar aan.

• Leuk
@Ties Die handeling (Windows opnieuw installeren) hebben we vorige week al gedaan inderdaad. Dus misschien een andere versie van Nvidia proberen?

Terug
Bovenaan