Waaraan kan het liggen

taigabana

Nieuw forumlid
Ik heb een probleem met mijn PC: wanneer ik op de aan-knop van de behuizing druk, gebeurt er helemaal niets. De fans draaien niet, en er is geen enkele reactie. Wel branden de RGB-lichtjes op het moederbord continu. Ik heb geen rood statuslampje op het moederbord opgemerkt, maar weet ook niet zeker of mijn moederbord zo'n indicatie heeft.

Na overleg met vrienden leek het probleem bij de PSU te liggen, waardoor ik direct een retourverzoek heb aangevraagd. Echter, een andere vriend vertelde me dat als de RGB-verlichting van het moederbord aan blijft, de PSU mogelijk nog wel werkt. Dit bracht me aan het twijfelen, en daarom wil ik jullie om advies vragen.

Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:

• Beide RAM-sticks afzonderlijk getest → geen resultaat (helaas geen reserve ramkaarten om uit te testen)
  • GPU verwijderd en opnieuw geprobeerd op te starten → geen resultaat
  • Alle aansluitingen gecontroleerd en opnieuw stevig bevestigd → nog steeds geen reactie
  • Geen enkele fan draait, inclusief die van de PSU
  • De stekkerdoos als mogelijke oorzaak uitgesloten door direct op een stopcontact aan te sluiten → geen verschil
Op basis hiervan: denken jullie dat de PSU echt defect is, of kan het probleem ergens anders liggen?

Vermoedelijk faulty PSU idd. Kun je van iemand (in de buurt) een compatible lenen? Dan weet je het zo.

Terug
Bovenaan