Zelfgebouwde pc start uit het niks opnieuw op.

Charlotte

Nieuw forumlid
Ik heb 2 maanden geleden nieuwe pc onderdelen besteld en heb hier een aantal weken optimaal gebruik van mogen maken. Echter is deze week het probleem ontstaan dat de pc zichzelf uit het niets opnieuw opstart. Er lijkt geen verband te zitten in wanneer dit gebeurt, want het is gebeurd tijdens het gamen, maar ook tijdens het kijken van youtube en het schrijven van een email. Ik heb samen met vrienden die iets meer verstand hebben van pc's al gekeken naar een mogelijk probleem, maar zowel oververhitting en Windows als het geheugen lijken het niet te zijn. Ik vroeg mij af of jullie weten hoe ik dit het best kan oplossen?

Ik heb de volgende onderdelen;
GPU NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER

Crucial P3 Plus 500 GB M.2 SSD
1x
€ 48,95

AMD Ryzen 5 5600 processor
1x
€ 94,90

Patriot Memory DDR4 Viper Steel 2x8GB 3600Mhz PVS416G360C8K Geheugenmodule
1x
€ 49,90

Gigabyte B550M K moederbord
1x
€ 84,90

https://www.megekko.nl/account/aankopen/ME260825001559/0

Gigabyte P550SS ICE PSU / PC voeding
1x
€ 39,90

LC-Power 2014MB computer Micro ATX Tower Zwart Behuizing

De eerste verdachte is toch het geheugen. Kijk eens op de website van Gigabyte welk geheugen ondersteund wordt. En misschien een eventuele bios update overwegen.

De eerste verdachte is toch het geheugen. Kijk eens op de website van Gigabyte welk geheugen ondersteund wordt. En misschien een eventuele bios update overwegen.
Het geheugen wordt gewoon ondersteund en ik heb een mdsched uitgevoerd en daaruit zijn geen problemen gebleken. Ik zal een bios update overwegen, maar je zou toch zeggen dat dit niet binnen 2 maanden tot zulke problemen kan leiden.

Terug
Bovenaan