Zwart scherm.

modemair

Nieuw forumlid
Sinds kort start mijn Asus ROG Strix SCAR 18 G834JYR-R6019W op met een zwart scherm. Windows start wel, maar tijdens het booten reageert de laptop niet op de toesten F2, F3, F4 etc. zodat ik niet in het Bios kom. Een externe monitor, aangesloten op de HDMI-poort geeft wel het Windows bureaublad weer en alle programma's lijken te werken. In Windows Apparaatbeheer zijn wel beide grafische kaarten (Intel UHD graphics en nVidia RTX4090) zichtbaar, maar er wordt slecht 1 beeldscherm aangegeven, nl. de externe monitor. Het laptopscherm zelf is niet zichtbaar. Om te achterhalen of de Intel GPU wel functioneert, had ik de nVidia GPU uitgeschakeld in Apparaatbeheer maar daarna had ik ook op de externe monitor geen beeld meer en kan ik het uitschakelen van de Intel GPU niet meer ongedaan maken omdat beide beeldschermen nu zwart blijven. Wat blijft er nu nog aan opties over? Ik weet niet of de laptop op een of andere manier te resetten is, desnoods terug naar de factory settings. Iemand suggesties?

Laatst bewerkt:
Als je de videokaart heb uitgezet zou je nog steeds de BIOS moeten zien aangezien dat buiten Windows werkt. Hiermee zou je Windows dus opnieuw kunnen installeren via een usb wanneer deze is aangesloten op het extern scherm.

Echter aangezien je al problemen hebt raad ik je aan om de laptop RMA aan te melden voor garantie.

Bedankt voor je reactie. Probleem is wel dat ik het Bios niet kan benaderen omdat de laptop niet reageert op de functietoetsen (F2, F3, F4, DEL-toets etc.). Ik weet niet of er een toetscombinatie bestaat waarmee vanaf een aangesloten USB-stick een reboot is uit tevoeren.

Je kan altijd je CMOS batterij opnieuw seaten. Dit reset je bios en haalt mogelijk de ''block'' weg die je ervaart. Het kan ook nog zo zijn dat je FN+del moet indrukken voordat die toetsen normaal werken.

Terug
Bovenaan