Advies m.b.t. game pc build

iStopcontact

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Naar een hele tijd wil ik weer een nieuwe GamePC gaan aan schaffen, wil hem graag zelf samenstellen/builden.
De laatste keer dat ik hier naar heb gekeken is zeker een jaartje of 5/6 geleden, dus zou graag wat advies hierin hebben.

Ik wil er graag een PC waar ik alle games op normale graphics mee kan draaien, en waar ik de komende jaren mee vooruit kan.
Wat zou ik met een budget van ca. 2000.- kunnen samenstellen?

Alle hulp word gewaardeerd!

Groet,
Jarno

Hoi iStopcontact,

Een pc waar je alle games op normale graphics mee kunt draaien en een budget van €2000 is een uitdaging, maar zeker mogelijk.
De Memonky P2 is een ontzettend scherp geprijsd systeem van Megekko zelf. Het voordeel t.o.v. andere prebuilts is dat alle onderdelen standaardonderdelen zijn en dus gemakklijk vervangen kunnen worden voor upgrades in de toekomst.

Maar je zegt dat je zelf wil gaan bouwen, dus laat me wat voor je samenstellen. De keuze van de behuizing is natuurlijk wel heel persoonlijk, maar kijk goed of alle onderdelen er in passen.

Het nadeel van zelf bouwen, is dat je natuurlijk alles zelf moet doen. Maar ik hoor dat je ervaring hebt, dus dat zel geen probleem zijn.
En een tweede is dat er geen Windows op staat. Die moet je ook zelf nog regelen.

Hoi iStopcontact,

Een pc waar je alle games op normale graphics mee kunt draaien en een budget van €2000 is een uitdaging, maar zeker mogelijk.
De Memonky P2 is een ontzettend scherp geprijsd systeem van Megekko zelf. Het voordeel t.o.v. andere prebuilts is dat alle onderdelen standaardonderdelen zijn en dus gemakklijk vervangen kunnen worden voor upgrades in de toekomst.

Maar je zegt dat je zelf wil gaan bouwen, dus laat me wat voor je samenstellen. De keuze van de behuizing is natuurlijk wel heel persoonlijk, maar kijk goed of alle onderdelen er in passen.

Het nadeel van zelf bouwen, is dat je natuurlijk alles zelf moet doen. Maar ik hoor dat je ervaring hebt, dus dat zel geen probleem zijn.
En een tweede is dat er geen Windows op staat. Die moet je ook zelf nog regelen.
Hoi ElmarN,

Ik snap dat gezien de huidige prijzen dat het lastig word om voor 2000,- een station te bouwen die alle games goed kan draaien.
Misschien was dat iets te enthousiast inderdaad, ik zal er voornamelijk minder zware FPS games mee spelen zoals bijvoorbeeld CSGO maar heb in het verleden ook veel GTA FIVEM gespeeld, en gezien de komst van GTA 6 wil ik wel de mogelijkheid hebben om dit goed te kunnen spelen.
Het gaat mij er vooral om dat ik een pc aanschaf waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan.

De 2000,- was voor mij meer een bedrag wat ik nu in mijn hoofd heb maar mocht ik daar iets overheen gaan is dat ook geen probleem

Met dit in het achterhoofd, zou je me dan iets anders aan raden?

Groet,
Jarno

Terug
Bovenaan