AsRock B550m-ITX/ac Ryzen 5000 ready, maar ryzen 5 5600g werkt niet

Janske

Nieuw forumlid
Ik heb een aantal dagen geleden een pc samengesteld met een moederbord en CPU combinatie die op het eerste gezicht leek te werken, met een AsRock B550m-ITX/ac en een ryzen 5 5600g. Op de doos van het moederbord staat vermeld dat hij ryzen 5000 series ready is, maar de pc gaat wel aan en geeft geen beeld. Dit ziet er voor mij heel erg uit als een outdated BIOS. Ben benieuwd wat de beste oplossing is voor dit probleem: Iemand die een ryzen 3000 series heeft vragen om een cpu te lenen of een andere manier.

Hoi Janske,

De 5600G wordt ondersteund vanaf de BIOS versie van 2021. Het lijkt me sterk dat jouw moederbord een oudere BIOS versie heeft dan dat.

Hoe heb je de monitor aangesloten?

Eventueel kun je met het moederbord langs Megekko rijden (als je hem daar hebt gekocht). Zij kunnen hem dan voor je testen. Ik zou ook de CPU meenemen.

Misschien heb je nog een videokaart liggen en kun je die even gebruiken om te testen?
Soms wil een wat oudere BIOS versie die als ''Ryzen 5000 Ready'' wordt aangeduid niet garanderen dat een G processor standaard werkt.

Door een videokaart te gebruiken kan je vaak een POST krijgen en daarna een BIOS update uitvoeren.

Terug
Bovenaan