• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Boot probleem

Josefien

Nieuw forumlid
Ik heb vandaag voor het eerst een PC in elkaar gezet, de Box! Alles helemaal goed en ready, snoer in het stopcontact, hij gaat aan en alles.

Maar bij het updaten van de BIOS ging er iets fout. Ik volgde de youtube video precies: Ik had de nieuwste update (niet de beta) op een FAT-32 geformatteerde Usb-stick gezet, deze in de Flash BIOS slot gestoken, en klikte in het BIOS-menu op M-Flash.

Maar nadat de PC opnieuw opstartte kwam er geen signaal meer op de monitor, ondanks dat de PC wel aanging en mn keyboard licht gaf. (Ongeduldig misschien) zette ik de PC na +- 5 minuten uit via de switch aan de voorkant, want ik ging ervanuit dat hij niet aan het updaten was, ik had immers dat menu van de video nog niet gezien, en probeerde ik de USB van slot te wisselen.
Toen merkte ik dat de USB erg warm aanvoelde, en vond ik online dat de PC ook zou kunnen updaten op een andere manier dan in de video, dus nu ben ik bang dat ik hiermee de BIOS update heb onderbroken...

Nu gaan de lampjes wel weer aan, maar "no signal" op het scherm, en het BOOT-debug LEDje brandt geel... Wat kan ik het beste doen?
 
Hoi Josefien,

Fijn dat hij weer wakker geschud is!

Dat het gele lampje blijft branden, kan bij AM5 moederborden gebeuren. Bij het opstarten doet het systeem een zogenaamde memory training. Dat kan naar onze ervaring tot wel 15 minuten duren. Als je de computer volledig spanningsvrij maakt door bijv. de stekker uit het systeem te trekken, kan het zijn dat hij de eerste keer weer een memory training uitvoert.

Mijn advies zou dan ook zijn geduldig te zijn bij het opstarten van het systeem.

Mocht je er met de BIOS update niet aan uit komen, of dat liever laten doen, dan verwijs ik je graag naar de Pop-Up store. Daar hebben ze een technische dienst die je graag assisteert.
 
Hoi, bedankt voor de extra informatie! Gelukkig was er in dit geval uiteindelijk geen probleem, maar misschien dat andere beginners met deze thread ook geholpen zijn. Voortaan zal ik in ieder geval wat meer tijd gunnen aan het opstarten haha.
 
Hoi, bedankt voor de extra informatie! Gelukkig was er in dit geval uiteindelijk geen probleem, maar misschien dat andere beginners met deze thread ook geholpen zijn. Voortaan zal ik in ieder geval wat meer tijd gunnen aan het opstarten haha.
Goed om te horen dat het werkt, heel veel plezier met gamen!
 
Terug
Bovenaan