SONIC
Nieuw forumlid
Hallo ik heb afgelopen weekend mijn computer overgeplaatst van mij oude kast naar een nieuwe kast, Maar ik heb wat issues met de koeling waar ik me een beetje zorgen om maakte sinds ik geen probleem had met mijn voormalige lucht koeler.
De computer draaid qua performance helemaal top maar sinds ik hem in de nieuwe kast heb zie ik dat mijn CPU een best hoge temperatuur heeft, bij opstarten zit deze rond de 60 graden en als ik een game aan het spelen ben zit deze rond de 80 a 85 graden.
Ik weet niet of dit komt door een fout die ik heb gemaakt of dat dit normaal zou zijn zover ik begreep niet aangezien ik eerder deze hoge temperaturen niet heb gezien.
ik zie inde software van het moederbord staan.
CPU = 60 a 65
CPU Package = 80 a 85
GPU = 70 tot max 75
Moederbord = 40
Thermal sensor = 33 deze hangt boven het AIO blok om centrale temp in de kast te meten.
Onderdelen Koeling:
DeepCool Genome III
AIO van 420mm deze zit ingebouwd in de kast met 140mm fans
4 x 140mm fans voor lucht toevoer.
1 x 120mm exhaust aan de achterkant.
ARCTIC MX6 cool pasta.
Computer componeneten.
Ryzen 9 5950X
Nvidia ASUS Prime RTX 5070TI OC
ROG STRIX X570-E
G.SKILL Ripjaws V ddr4 32GB
De computer draaid qua performance helemaal top maar sinds ik hem in de nieuwe kast heb zie ik dat mijn CPU een best hoge temperatuur heeft, bij opstarten zit deze rond de 60 graden en als ik een game aan het spelen ben zit deze rond de 80 a 85 graden.
Ik weet niet of dit komt door een fout die ik heb gemaakt of dat dit normaal zou zijn zover ik begreep niet aangezien ik eerder deze hoge temperaturen niet heb gezien.
ik zie inde software van het moederbord staan.
CPU = 60 a 65
CPU Package = 80 a 85
GPU = 70 tot max 75
Moederbord = 40
Thermal sensor = 33 deze hangt boven het AIO blok om centrale temp in de kast te meten.
Onderdelen Koeling:
DeepCool Genome III
AIO van 420mm deze zit ingebouwd in de kast met 140mm fans
4 x 140mm fans voor lucht toevoer.
1 x 120mm exhaust aan de achterkant.
ARCTIC MX6 cool pasta.
Computer componeneten.
Ryzen 9 5950X
Nvidia ASUS Prime RTX 5070TI OC
ROG STRIX X570-E
G.SKILL Ripjaws V ddr4 32GB