DeepCool Genome III White, AIO koel probleem.

SONIC

Nieuw forumlid
Hallo ik heb afgelopen weekend mijn computer overgeplaatst van mij oude kast naar een nieuwe kast, Maar ik heb wat issues met de koeling waar ik me een beetje zorgen om maakte sinds ik geen probleem had met mijn voormalige lucht koeler.

De computer draaid qua performance helemaal top maar sinds ik hem in de nieuwe kast heb zie ik dat mijn CPU een best hoge temperatuur heeft, bij opstarten zit deze rond de 60 graden en als ik een game aan het spelen ben zit deze rond de 80 a 85 graden.

Ik weet niet of dit komt door een fout die ik heb gemaakt of dat dit normaal zou zijn zover ik begreep niet aangezien ik eerder deze hoge temperaturen niet heb gezien.

ik zie inde software van het moederbord staan.
CPU = 60 a 65
CPU Package = 80 a 85
GPU = 70 tot max 75
Moederbord = 40
Thermal sensor = 33 deze hangt boven het AIO blok om centrale temp in de kast te meten.

Onderdelen Koeling:
DeepCool Genome III
AIO van 420mm deze zit ingebouwd in de kast met 140mm fans
4 x 140mm fans voor lucht toevoer.
1 x 120mm exhaust aan de achterkant.
ARCTIC MX6 cool pasta.

Computer componeneten.
Ryzen 9 5950X
Nvidia ASUS Prime RTX 5070TI OC
ROG STRIX X570-E
G.SKILL Ripjaws V ddr4 32GB

He sonic, vervelend om te horen.

Mogelijk is het zo dat je het plastic niet van de koeler heb gehaald? dat is een veelvoorkomend iets waardoor temps in een keer omhoog schieten. Anders kan je ook altijd nog proberen om je koeler geheel aan te draaien, deze is aan te draaien totdat hij niet verder gaat in 9/10 gevallen.

Ik heb het nog plastic van de koeler gehaald en de aio is helemaal gedraaid tot hij niet meer kan, ik vroeg me af of het mogelijk kan zijn dat de bracket de koeler niet vergenoeg laat gaan dat hij er echt goed op zit aangezien deze geen veertjes heeft die de cooler tegen de cup aandrukt of is dat normaal

Ik ga vanavond even testen of de kast beter koelt zonder de glas plaat mogelijk dat de airflow niet goed gaat

Dat kan normaal zijn, al kan ik zonder het te zien natuurlijk niet garanderen wat het probleem is. Als je alles bij megekko hebt aangeschaft en het nog onder garantie valt, raadt ik aan om even langs te gaan bij de shop.

Terug
Bovenaan