FPS probleem

daveyp

Nieuw forumlid
Ik heb maanden lang geen problemen gehad nu ineens als ik spellen in kom heb ik nog maar 100fps maar ik had eerst 600fps ik denk dat het door de videokaart komt ik heb alles al geprobeerd drivers opnieuw geïnstalleerd 5 x de pc gereset Windows opnieuw geïnstalleerd videokaart erin en eruit halen

Videokaart blijft 32graden ik weet niet meer wat ik moet doen alleen met overclocken haal ik 300/400 fps maar nogsteeds niet de prestaties die ik eerst haalde

Ryzen 7 9800x3d
RTX 5070 ti 12gb
MSI tomahwak b850
Corsair 850w voeding
32gb ram
2tb geheugen

Dat is inderdaad vreemd, heb je wellicht wat meer informatie betreft welke spellen je speelt? en welke resolutie?

Heel ver gezocht zou het in theorie ook nog je CPU kunnen zijn, als bv de koeling defect is zodat je CPU niet zijn turbo snelheden kan halen. en hierdoor ook niet de data van je grafische kaart kan verwerken.

Heb je al eens naar je CPU temperaturen gekeken tijdens het gamen?

Wellicht kan je nog proberen je bios te updaten. Zorg er wel voor dat je de eerste versie ZONDER béta download en flashed. Mocht je er dan nog steeds niet uitkomen zou ik even langsgaan in de shop in breda. Wel is het zo dat in ieder geval de meeste producten bij hun vandaan moeten komen om je systeem in te kunnen nemen.

Ik weet t allemaal niet meer heb alles geprobeerd ik snap het echt niet meer
CPU temperaturen waren goed? ook haalde deze de beloofde Boost snelheden?
En ook de GPU clocksnelheden kloppen zoals vanuit fabriek opgegeven?

Als dat namelijk niet is, kan er ook een defect zijn. vandaar dat ik het me afvroeg

Pc geeft ook blackscrwwns uit t niets en scherm doet het dan pas weer als ik de pc opnieuw opstart

Pc geeft ook blackscrwwns uit t niets en scherm doet het dan pas weer als ik de pc opnieuw opstart
Dat laatste duidt op een hardware probleem en had je wel eerder mogen vertellen. 🙂

Probeer een Windows Memory Diagnostics om te kijken of je RAM sticks in orde zijn.

Terug
Bovenaan