gewoonelias
Nieuw forumlid
Hoi allemaal,
Ik loop tegen een vreemd probleem aan en kom er zelf niet meer uit.
Systeem:
Probleem:
Tijdens het gamen crashte mijn pc ineens. Sindsdien krijg ik helemaal geen beeld meer. Bij het opstarten brandt eerst heel kort de CPU-debugled en daarna blijft de DRAM-debugled continu branden. De fans draaien gewoon en de RGB van het RAM werkt, maar er verschijnt niets op het scherm en ik kom ook niet in de BIOS.
Wat ik al heb geprobeerd:
Helaas blijft het probleem precies hetzelfde.
Denken jullie dat dit eerder wijst op defect RAM, een defect moederbord of een probleem met de geheugencontroller in de CPU? Zou een BIOS-update via Q-Flash Plus nog de moeite waard zijn, of zijn er nog andere dingen die ik kan testen voordat ik onderdelen opstuur voor garantie?
Alvast bedankt!
Ik loop tegen een vreemd probleem aan en kom er zelf niet meer uit.
Systeem:
- CPU: AMD Ryzen 5 9600X
- Moederbord: Gigabyte B650 EAGLE AX
- RAM: 32 GB (2×16 GB) Corsair DDR5
- CPU-koeler: Waterkoeler
Probleem:
Tijdens het gamen crashte mijn pc ineens. Sindsdien krijg ik helemaal geen beeld meer. Bij het opstarten brandt eerst heel kort de CPU-debugled en daarna blijft de DRAM-debugled continu branden. De fans draaien gewoon en de RGB van het RAM werkt, maar er verschijnt niets op het scherm en ik kom ook niet in de BIOS.
Wat ik al heb geprobeerd:
- CMOS gereset.
- Beide RAM-sticks opnieuw geplaatst.
- Beide RAM-sticks afzonderlijk getest in het A2-slot.
- Meerdere keren opnieuw opgestart en lang gewacht in verband met DDR5 memory training.
Helaas blijft het probleem precies hetzelfde.
Denken jullie dat dit eerder wijst op defect RAM, een defect moederbord of een probleem met de geheugencontroller in de CPU? Zou een BIOS-update via Q-Flash Plus nog de moeite waard zijn, of zijn er nog andere dingen die ik kan testen voordat ik onderdelen opstuur voor garantie?
Alvast bedankt!