• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

HP OMEN 25L gaat op zwart

HSinc

Nieuw forumlid
Afgelopen woensdag 23-10 is mijn nieuwe desktop afgeleverd die ik heb gekocht compleet bij MeGekko
Betreft: HP Omen 25L GT15-2041nd Core i7 RTX 4070 Super

De eerste 2 dagen leken er geen issues te zijn. (donderdag en vrijdag)
De PC wordt alleen gebruikt voor de game Iracing en dat is ook het enige wat er geïnstalleerd is met natuurlijk de nodige randapparatuur als stuur, pedalen en shifter van Fanatec.
Ik gebruik 3 stuks 27inch schermen aangesloten met nieuwe displayport -> HDMI kabels
Sinds gisteren (zaterdag 26-10-2024) gaat de PC op zwart. Ik dacht dat dit eerst alleen met iRacing te maken had maar na een video test van nvidia zelf bleek hetzelfde probleem aanwezig.
De PC werkt bij opstart naar behoren en +/- de eerste minuut gaat het goed. De GPU hoor je niet. Dan ineens gaat de GPU enorm blazen en wordt het beeld zwart. Soms zelfs bij maar een kleine belasting. Bij grote belasting (nvidea video) gaat het systeem bij meteen op zwart.
Op de achtergrond hoor ik af en toe nog wel geluid wat zou inhouden dat de computer nog wel werkt maar toetsenbord en muis reageren ook niet meer.
Wat ik ook doe. de GPU blijft enorm blazen en het beeld blijft zwart. Hard uit zetten is dan de enige oplossing.

Getracht om dan maar met 1 scherm te proberen, maar dit heeft hetzelfde resultaat.
Alle updates van Windows 11 zijn gedraaid.
De nieuwste driver van Nvidia is geïnstalleerd.

Nu kreeg ik op een ander forum te horen dat er minimaal een voeding van 750W in moet zitten met zo'n beeldschermkaart.
In deze zit een 600W voeding. Kan dit het probleem zijn?

Aanvulling: vanochtend de PC met 1 scherm opgestart (hdmi poort). na 20 seconden meteen op zwart.

600 watt is aan de lage kant voor een i7 14700 cpu met rtx 4070 super, zeker onder load.

aangezien je garantie hebt, is de beste manier om terug te gaan naar megekko en zelf geen wijzigingen uit te voeren.

Ik zou de voeding niet de schuld geven, HP heeft er écht wel over nagedacht welke voeding afdoende is voor een dergelijke machine. De HP OMEN serie wordt massaal verkocht. Wellicht heeft deze voeding wel een extra sterke 12V rail voor de RTX4070 videokaart. Desondanks ben ik het wel met pvg103breda eens, deze fout zou niet voor mogen komen. Voor je de computer retourneert adviseer ik je eerst even een maximale framerate in te stellen in iracing. Het zou zomaar kunnen dat iracing behoorlijk CPU Intensief is, en je je computer heel zwaar belast zonder dat dit nodig is. Afhankelijk van je beehdschermen zou ik instellen dat de max framerate bijvoorbeeld 144 of 160 is en kijken of dat het probleem verhelpt.

Bedankt voor de comments. Ik heb de framerate al gecapt in Iracing. Probleem is dat het helaas niet alleen in Iracing gebeurd. In het begin wel even maar nu is het inmiddels al vlak na opstarten van de PC. Ik heb afgelopen dagen getracht een test film uit te voeren van Nvidia maar dat was meteen al mis na opstart.
Ik zie van alles voorbij komen op het internet van voeding tot aan kabels vervangen. Ik zal hem terug moeten sturen helaas. Probleem is een beetje dat ik nu pas een account heb aangemaakt maar dat mijn aankoop hier niet in staat. Op die manier kan ik hem ook niet terug sturen naar MeGekko. Dus als iemand nog een idee heeft hoe ik dat kan doen zou dat fijn zijn.

Hoi HSinc, wat vervelend om te lezen, maar ik denk dat dat de juiste weg is. Als je besteld hebt zonder account, is er alsnog een account te maken. Je gegevens zijn namelijk voor het uitvoeren van de bestelling opgeslagen. Je kunt het e-mail adres invoeren dat je tijdens het bestellen gebruikt hebt en klikken op 'wachtwoord vergeten'. Je krijgt dan een e-mail waarin je een wachtwoord aan kunt maken en in kunt loggen.

Terug
Bovenaan