Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

ik heb aan chatgpt zijn voorspellingen gevraagd op basis van de prijzen die in amerika op best buy zitten en daar komt uit dat kwa model de rtx 5080 AIB's 1400-1700 worden. hier zijn de resultaten:
1738227796047.webp

Het feit dat de 5080 maar een 9% increase qua performance op de 4080 super is, is echt schandalig.
Ik wou de 5080 halen, maar ik denk maar dat ik ga wachten op de 5070ti.

Het is een paar uur voor launch. Het lijkt erop dat alleen de Inno3d 5090 in voorraad is? (en dan een stuk of 2 of 3 of zo?)

Het feit dat de 5080 maar een 9% increase qua performance op de 4080 super is, is echt schandalig.
Ik wou de 5080 halen, maar ik denk maar dat ik ga wachten op de 5070ti.
heeft normaal evenveel VRAM, en als de prijs meevalt is dat inderdaad de slimmere koop van deze generatie

5090 is vrijwel alleen voor mensen met diepe zakken en/of diegenen die zware workloads willen doen (AI vreet VRAM zoals een kleuter plopkoekjes verslindt)
+ scalpers natuurlijk

Ok de Duitse prijzen zijn bekend op wat websites. Gemiddelde uit 16 verschillende AIB kaarten is 3000 euro. Yep. Is echt 3000 (sommige iets lager anderen stuk hoger uiteraard)

@stfn @Geefhuis Lijkt langzaam aan te updaten, staat nu dit als ik bij de merk filters kijk voor 5090
1738231660725.webp

EDIT denk niet dat dit voorraad is, opgeteld is dit namelijk 16 wat overheen komt met het aantal GPU's listed
Daarnaast staat Gigabyte als 3, en alle 3 de gigabyte kaarten staan nog op "levertijd niet bekend"

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: stfn
Ok de Duitse prijzen zijn bekend op wat websites. Gemiddelde uit 16 verschillende AIB kaarten is 3000 euro. Yep. Is echt 3000 (sommige iets lager anderen stuk hoger uiteraard)
Waar kan ik dit bekijken? Zal voor ons dan nog wel hoger worden 19/21%.

Weet iemand of de FE vandaag nog niet beschikbaar zal zijn bij nVidia?
In de mail van vandaag, wordt alleen verwezen naar de retailers

Terug
Bovenaan