Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Astral willen jullie helemaal niet joh! Schijnt de duurste kaart te worden en het slechts te presteren. Zou voor een andere gaan als ik jullie was 😛

Gaan jullie eigenlijk ook updates geven over mogelijks toekomstige voorraad? Gaan we maanden lang geen nieuwe voorraad krijgen? Zal de 5090 een jaar lang moeilijk verkrijgbaar zijn? Kortom hebben jullie vooruitzichten? De 4090 productie is stopgezet dan zou je toch denken dat ze nu volop inzetten op de 50 series. Het kutte is ik heb al mijn onderdelen aangekocht ik mis alleen de videokaart nog. Ik zou het spijtig vinden mocht de voorraad 1 jaar lang zeer slecht zijn. Dan sta ik daar met al mijn onderdelen maar geen videokaart en ik wil geen 3090 ofzo. Ik wil de 5090 of de 4090 maar beide opties zullen moeilijk zijn.
Ik denk dat de kaarten binnekort (binnen 1a2 maand) wel goed beschikbaar zullen zijn. Nvidia doet dit altijd bij elke launch. De rtx 3000 serie was een uitzondering vanwege de pandemie. Toen leek het idd uitzichtloos.

Gelukkig heb ik hem niet meteen nodig. Om te wachten op de 5090 had ik in september een 4080s voor 970euro gekocht. Dit blijkt nu een zeer goede deal

Astral willen jullie helemaal niet joh! Schijnt de duurste kaart te worden en het slechts te presteren. Zou voor een andere gaan als ik jullie was 😛
Sneller dan de water gekoelde van MSI. Niet veel hoor maar wel sneller is minder stil dan de MSI met fans. En ja wel wat sneller maar een meer prijs waar je u tegen zegt. En ja dan zelf o.c doen dan ben je er ook maar veel headroom is er niet bij de kaarten.

Bron: Astral https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-5090-astral/
MSI FAN https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-5090-suprim/
MSI WC https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-5090-suprim-liquid/

Sneller dan de water gekoelde van MSI. Niet veel hoor maar wel sneller is minder stil dan de MSI met fans. En ja wel wat sneller maar een meer prijs waar je u tegen zegt. En ja dan zelf o.c doen dan ben je er ook maar veel headroom is er niet bij de kaarten.

Bron: Astral https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-5090-astral/
MSI FAN https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-5090-suprim/
MSI WC https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-5090-suprim-liquid/
Hahah ja klopt. Bedoelde het ook met een knipoog aangezien ik voor de astral ga morgen haha. Wel bedankt voor de info Heccer!

Ik heb mijn 9800X3D net binnen. Nu wachten op morgen. 4080 Super of 5080 maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik wil er vooral niet belachelijk veel voor betalen. Zou de prijs enorm kelderen van de 4080 Super na morgen?

Hoe ging dat de vorige jaren met de release van de nieuwe generatie?

Ik denk dat de kaarten binnekort (binnen 1a2 maand) wel goed beschikbaar zullen zijn. Nvidia doet dit altijd bij elke launch. De rtx 3000 serie was een uitzondering vanwege de pandemie. Toen leek het idd uitzichtloos.
Ik hoop dat je gelijk gaat hebben. Want ik wil eigenlijk alleen maar de 5090. Ik heb niet voor niets een high end waterkoeler, 9800x3D, power supply van 1200w, high end fans en andere high end onderdelen aangekocht om dan een 4070 ofzo te kopen. Ik vind dat de enige videokaart die past bij deze build is 5090 of 4090. Ik heb ook de onderdelen genomen met de 5090 in gedachten. Dus ik hoop dat ik er eentje kan vastkrijgen zou zonde zijn mocht ik een halfjaar moeten wachten om mijn build te maken. Ik heb die onderdelen ondertussen al 3 maand liggen. Dus ik hoop dat ik snel kan beginnen met bouwen. Maja als ik moet wachten dan is het zo.

Ik heb mijn 9800X3D net binnen. Nu wachten op morgen. 4080 Super of 5080 maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik wil er vooral niet belachelijk veel voor betalen. Zou de prijs enorm kelderen van de 4080 Super na morgen?

Daar kan je niet op rekenen.

Gezien hoe de 50XX serie launch stocks zo laag zijn en ze in December al gestopt zijn met productie van de 40XX serie?
Ofwel heb je geluk en bemachtig je een 5080 morgen, ofwel wacht je tot er nieuwe stock met mondjesmaat komt de komende maanden, ofwel betaal je exact hetzelfde bedrag voor een 4080, tot die ook op zijn.

Omdat 40-series niet meer gemaakt word is de prijs van 4080 en 4090s de laatste maanden juist aan het stijgen.. Zou er niet op rekenen dat dit binnenkort zal veranderen. Sterker nog: Heel veel mensen zullen teleurgesteld moeten worden dat ze geen 5080/5090 kunnen kopen, en zullen dan misschien een 4090/4080 kopen. Dit betekend meer demand = prijs stijgt nog meer

@Megekko Info

Kunnen jullie een systeem implementeren dat klanten die andere bestellingen hebben geplaatst, voorrang zullen krijgen t.o.v. klanten die nooit wat eerder hebben besteld?
Dit zal de "trouwe" klant toch wat meer vertrouwen geven. Ik zal ook niet begrijpen waarom dit systeem niet eerder bedacht is, vanwege het feit dat mischien 1-2% van de klanten een GPU kunnen verkrijgen op de 30e...

Verwachten jullie dat op de dag en tijd van launch de website vertraging gaat ervaren of er zelf helemaal uit kan vliegen?

@Megekko Info

Kunnen jullie een systeem implementeren dat klanten die andere bestellingen hebben geplaatst, voorrang zullen krijgen t.o.v. klanten die nooit wat eerder hebben besteld?
Dit zal de "trouwe" klant toch wat meer vertrouwen geven. Ik zal ook niet begrijpen waarom dit systeem niet eerder bedacht is, vanwege het feit dat mischien 1-2% van de klanten een GPU kunnen verkrijgen op de 30e...
Goed idee maar niet haalbaar denk ik. Misschien goed idee voor volgende generatie!

Goed idee maar niet haalbaar denk ik. Misschien goed idee voor volgende generatie!
Dat vind ik ook wel een goede maatregel. Dat de trouwe klanten eigenlijk voorrang krijgen bij zulke launches. Op die manier bedank je ook je vaste klanten en zal de klantentevredenheid alleen maar bevorderen. Maja stel je voor dat de launch nu morgen is en iemand koopt nu artikelen in om zogezegd bij de vaste klanten te horen? Vind je dat die dan echt tot de vaste klanten behoren...

Terug
Bovenaan