Moederbord en ATX voeding

Rambo12

Nieuw forumlid
Beste leden,
Voor mij een rare situatie. Agelopen week heb ik de pc onderdelen ontvangen, om onze 3 PC te vernieuwen.
Asus tuf gaming B650 plus wifi
Amd Ryzen 7 8700 G
Viper venom 2 x 32 GB 6000Mzh cl30
Samsung 990 pro m2.ssd 1 TB

De eerste helemaal samengesteld, was gewoon te doen, startte op, en kon Win 11 installeren. Werkt perfect.

De dag erna aan de pc van mijn zoon begonnen. Hier al gelijk problemen met opstarten. Deze start niet op, en het
ledlampje op het moederbord blijft oranje knipperen. De voeding is van Power en 420 watt. Heeft alleen maar
1 x 4pins voor de CPU.
Ik de lokale pc zaak gebeld, en gevraagd of hij een verloop had naar 8 pins. Volgens deze was het niet nodig, moet ook met
4 pins connector werken.

Ik heb alle onderdelen van het moederbord verwijderd, en een voor een geplaats op de al werkende PC. Alles wordt gewoon
en start gewoon op.

Gemonteerd op het tweede en derde bord, en hierbij gebeurt weer hetzelfde. ( zo ook met de nog ingepakte onderdelen )

Verder al de cmos batterij verwijdert, e.d. Maar dit werkt allemaal niet.

Weet iemand wat het probleem eventueel kan zijn ?
Kan de ATX voeding te zwak zijn ?
of alleen dat er géén 8 pins connector beschikbaar is ? ( Deze heb ik wel al besteld, en moet ik gewoon wachten tot deze er is )

De pc word géén zware game PC, ( op dit moment nog zonder extra videokaart of iets dergelijks )

Wie kan mij raad geven, wat ik nog kan doen.
B.v.d René

Terug
Bovenaan