Ik zou graag een pc bouwen voor administratief werk, maar ook voor het bewerken van foto’s, dus een wat snellere graphics zou daarbij fijn zijn. Maar ik ga hem niet gebruiken voor gaming of zware streaming toepassingen.
De volgende componenten heb ik hiervoor uitgezocht:
Moederbord: Gigabyte B760M H DDR4
Processor: Intel Core i5-12400
32GB RAM: Kingston DDR4 FURY Beast 2x16GB 3200 KF432C16BB1K2/32
2x 1TB SSD: Kingston NV3 1TB M.2
ik wil dit in mijn bestaande desktop behuizing bouwen en er dan Windows 11 Pro op installeren.
Volgens mij zou dit allemaal goed in elkaar passen. Alleen ben ik niet zeker over de keuze van het RAM geheugen. De gekozen modules (KF432C16BB1K2/32) zijn elk twee-kanaals en ik vraag me af of dat compatibel is met het moederbord. Daar wordt vermeld: “Aantal geheugen slots: 2x” en “Geheugen kanaal: Dubbelkanaals”. Volgens mijn interpretatie zou dat compatibel moeten zijn. Anders zou ik misschien de single-rank versie (KF432C16BBK2/32) moeten kiezen.
Heeft iemand nog andere aanbevelingen?
Als ik Windows ga installeren, zal dat dan zonder problemen gaan? Of moet ik nog rekening houden met bijzondere instellingen op het moederbord of in de BIOS van de Gigabyte B760M?
Ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
De volgende componenten heb ik hiervoor uitgezocht:
Moederbord: Gigabyte B760M H DDR4
Processor: Intel Core i5-12400
32GB RAM: Kingston DDR4 FURY Beast 2x16GB 3200 KF432C16BB1K2/32
2x 1TB SSD: Kingston NV3 1TB M.2
ik wil dit in mijn bestaande desktop behuizing bouwen en er dan Windows 11 Pro op installeren.
Volgens mij zou dit allemaal goed in elkaar passen. Alleen ben ik niet zeker over de keuze van het RAM geheugen. De gekozen modules (KF432C16BB1K2/32) zijn elk twee-kanaals en ik vraag me af of dat compatibel is met het moederbord. Daar wordt vermeld: “Aantal geheugen slots: 2x” en “Geheugen kanaal: Dubbelkanaals”. Volgens mijn interpretatie zou dat compatibel moeten zijn. Anders zou ik misschien de single-rank versie (KF432C16BBK2/32) moeten kiezen.
Heeft iemand nog andere aanbevelingen?
Als ik Windows ga installeren, zal dat dan zonder problemen gaan? Of moet ik nog rekening houden met bijzondere instellingen op het moederbord of in de BIOS van de Gigabyte B760M?
Ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.