Problemen bij eerste ingebruikname the box 4.

Johank89

Nieuw forumlid
Goedenavond,

Vandaag de box 4 geleverd gekregen en in elkaar gezet m.b.v de video.
Ik ervaar alleen meerdere technische problemen.

Tijdens de windows installatie kreeg ik een bsod en na meerdere pogingen is het uiteindelijk gelukt.
Alleen als ik de pc aanzet dan gebeurt er soms helemaal niks op het scherm. Af en toe zie ik wat geflits maar er gebeurt verder niks.

De keren dat ik wel in windows kom, zie ik aan de resolutie dat ie mijn videokaart niet pakt.
De fans van de videokaart draaien wel dus lijkt me dat hij voeding krijgt.
Uiteindelijk de windows updates gedownload en bijgewerkt maar bij het opnieuw opstarten kom ik weer in de fase terecht dat ik niks op het scherm zie.

Nu krijg ik zelfs geen startscherm meer te zien van het moederbord/ het MSI logo.

Kortom, ik loop een beetje vast om het beestje aan de praat te krijgen.
Alle hulp is welkom.

Wat je zeker nog moet doen, is de benodigde NVIDIA-stuurprogramma’s voor je 5070 TI downloaden en installeren. Maar ook zonder die zou Windows normaal gesproken gewoon moeten werken. Sorry dat ik je spontaan niet verder kan helpen.

Het feit dat het beeld flitst is voor mij een indicatie dat er iets echt niet goed is. Mijn eerste vermoeden zou zijn dat er iets met de videokaart aan de hand is.
Ik zou je adviseren om de videokaart even opnieuw te plaatsen; even goed controleren of hij écht goed in het slot valt. Als dat geen oplossing biedt dan ben ik bang dat je mogelijk een defecte videokaart getroffen hebt, alhoewel dat op afstand moeilijk te checken is.

Je kunt als bovenstaande geen oplossing biedt, de videokaart verwijderen, en de HDMI/Displayport kabel even in het moederbord plaatsen. De processor heeft ook integrated graphics. Als het systeem dan stabiel werkt dan is de kans wel zeer groot dat er iets met de videokaart loos is. In dat geval kun je ervoor kiezen de videokaart te retourneren, of even met het systeem langs de Megekko Shop te rijden.

Bedankt voor de tips, het probleem is verholpen.
Ik heb een nieuwe USB stick gehaald en daarmee de windows geinstalleerd, dat lijkt te helpen.
Ik heb verder inderdaad de videokaart opnieuw geplaatst en deze werd dan herkend toen ik windows aan de praat kreeg.

Deze mag gesloten worden.

Terug
Bovenaan