Upgraden of nieuwe pc

ChrisG

Nieuw forumlid
Hallo Megekko forum, ik wil mij gaan verdiepen in ai en machine learning en daar een beetje mee te spelen, ondertussen ook leuk gamen (1440).

Op dit moment heb ik een AMD Ryzen 7 5800 boxed, gigabyte aorus b550 elite met 32 gb ram, gtx1060 super en 2tb ssd.

Ik zit te twijfelen om te gaan upgraden met een rtx5070ti, psu850 watt en nog 4 tb geheugen. Dit komt neer op +-1400 euro.
Of kan ik beter wat meer geld uitgeven en een prebuild pc kopen. Dat lijkt meer waarde voor mijn geld te geven en theoretisch kan ik mijn geheugen en ssd overzetten naar de nieuwe pc.

Laatst bewerkt:
Dat zou al een hele leuke upgrade zijn, op dit moment zou je ook voor prebuilds heel veel kwijt zijn. Het goedkoopste systeem met een 5070 TI wat nu bij Megekko verkrijgbaar is, is al 2400 euro. Ik zou persoonlijk eerder gaan voor de upgrade.

Wel een ding om op te letten is of je een 12vhpwr 2x6 aansluiting hebt op de nieuwe PSU, die is van veel hogere kwaliteit dan de adapter kabel die je bij de videokaart krijgt.

Bedankt voor de tip, ik heb gelijk gekeken en voeding Cooler Master MWE Gold 850 Full Modular V2 - ATX 3.1 PSU gekozen.
Deze heeft 1x een 12v 2x6 connector.

Denk je dat ik een prebuild van een 5080 moet overwegen of is dit goed toekomst bestendig?
Ik zag namelijk ook de:
ASUS ROG Strix 29L G700TF-07265F084W Core Ultra 7 RTX 5080 16GB Gaming Desktop

En zit te overwegen of het verstandiger is om veel meer geld uit te geven of dat ik gewoon lekker ga upgraden omdat mijn pc nog niet zo oud is (behalve de videokaart)

Een 5070 TI in combinatie met je huidige specs is heel toekomst bestendig.

Ik zou dan eerder kijken om zelf een systeem samen te stellen, voor dezelfde prijs kan je echt een leuke build maken. Ik heb even een voorbeeld voor je samengesteld:1772011751762.webp

Je kan ook kiezen voor een 360 waterkoeler, dan heb je nog betere koeling en dit zou ook prima moeten passen.
Die arctic koelers zijn echt geweldig.

Terug
Bovenaan