Win10 naar Win11

Jacob

Nieuw forumlid
Dag forumleden!
mag ik jullie hulp vragen bij het migreren van Win10 naar Win11? Ik heb een desktop die nog volledig voldoet aan mijn behoeften qua snelheid, capaciteit en functionaliteit. De computer voldoet aan alle voorwaarden voor Win11 behalve mijn Intel Core I5 6600 cpu, die wordt niet ondersteund door Win 11...
Ik overweeg om de Megekko Upgrade Kit | Core i5 14400 | B760 | 32GB aan te schaffen en in te bouwen.
Mijn belangrijkste vraag daarbij is: kan ik het huidige ASUS B150-Pro ATX mainboard met Intel Core I5 6600 processor vervangen door genoemde upgrade kit waarna alles weer draait op Win10 en ik vervolgens Win11 kan installeren? Ik heb nu geen afzonderlijke grafische kaart, die functie zit onboard de ASUS. Wie kan mij helpen?

Als het goed is staat de Windows installatie op een harde schijf of een SSD. Dus de hardware vervangen zou geen probleem zijn. Maar, de Windows installatie gaat de nieuwe hardware niet heel erg leuk vinden. Mijn advies zou zijn. Zet alle bestanden die je win behouden over naar een andere SSD/HDD en format de SSD die je over wil zetten naar de nieuwe hardware. Daarna pas Windows installeren op de schijf.

Als het goed is is er een activatiecode te vinden in de instellingen van je huidige computer. schrijf die op, die kan je weer gebruiken om Windows 11 te activeren op de nieuwe hardware.

Als je een Microsoft account hebt is de licence key daaraan gekoppeld. en kan je tijdens het installeren van Windows 11 gewoon inloggen met jouw account en zal Windows gewoon geactiveerd worden.

Dankjewel Roij voor je advies, dit gaat dan over de software, is essentieel. En de hardware, kun je zomaar een mainboard met geheugen en CPU vervangen door een nieuwe set en draait dan de reeds aanwezige hardware (SATA disks) daar gewoon weer op?

zolang je de SATA disks achteraf (heel belangrijk) weer terug inplugt kan je ze gewoon blijven gebruiken.

Terug
Bovenaan