Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

@Smiley :Idd,maar ik ga wss wachten tot de 6000 serie en dan upgraden omdat je dan veel meer performance winst hebt als nu,ik vind de prijzen nu het niet waard om meer als 3000 euro neer te tellen voor hoeveel performance winst,tegen die tijd heb ik weer wat bij 1 gespaard en kan deze in de collectie,heb een serieuze collectie vga kaarten,zowel amd als nvidia en een paar voodoo's.
Ja je hebt gelijk en ik las juist dat zo een MSI SUPRIM X een top van de lijn was van MSI. Ik heb echter nog nooit een videokaart gekocht niet nieuw maar ook niet tweedehands. Zijn er zaken waar ik voor moet opletten? Misschien tips?

@Smiley: Ik kijk of er gerookt is,hoe ziet de kaart eruit,bv in een stofbak zat,is er mee gemined,je kan ook kopen en ze uit elkaar halen en opkuisen,nieuwe pasta en coolpads zoals ik met de gpu's doe die ik koop voor in de collectie.
Normaal gezien een kaart die bv 1-2 jaar oud is is nog perfekt in orde,of hij gaat slecht om met zen materiaal.

@Smiley: Ik kijk of er gerookt is,hoe ziet de kaart eruit,bv in een stofbak zat,is er mee gemined,je kan ook kopen en ze uit elkaar halen en opkuisen,nieuwe pasta en coolpads zoals ik met de gpu's doe die ik koop voor in de collectie.
Normaal gezien een kaart die bv 1-2 jaar oud is is nog perfekt in orde,of hij gaat slecht om met zen materiaal.
Ja ik heb wel beetje bang om tweedehands te kopen. Zijn er bepaalde benchmarks of testen die ik kan uitvoeren? Sorry dat ik dit vraag. Of moet ik letten op geluid ofzo? Hoe met temperatuur etc? Want ja ik wou eventueel gewoon testen door games te spelen en te zien hoeveel fps hij haalt. Maja ik weet niet of dat een goede test is...

Bwah,dat valt mee man,geen bang hebben.
Als je echt twijfelt ga je gewoon een nieuwe kopen,het scheelt al een pak in aankoop.
En je hebt ook dlss4 met de 4090,alleen geen mfg,maar ga je dat echt nodig hebben?,tegen die tijd dat het uit de kinderschoenen is is er al wss een andere gen uit.
Kijk maar naar de 2000 serie met raytracing,was pas te gebruiken bij de 3000 serie omdat de 2000 serie niet echt krachtig genoeg was,en ik verwacht dit ook een beetje met al die AI crap,allemaal redelijk nieuw,dus daarom er zo'n bedragen tegenaan gooien om dan teleur gesteld te worden.
Een 4090 benchen,weet niet echt nodig is,is nog steeds een beest van een kaart he,krachtiger dan 5080,je zit tussen de 5080 en 5090,dus zit je nog effe goed mee.

Dat zijn volgens mij gewoon spammers. Eigenlijk zouden mensen dat echt moeten doen bij elke kaart die tweedehands aangeboden gaat worden. Gewoon belachelijke prijzen spammen en dan niks kopen. Gedaan met wanpraktijken. Als ook als je de prijzen op de webshops te duur vind gewoon niet kopen. Dan blijven ze maar met hun stock zitten. Dan zullen ze wel de prijzen moeten verlagen. Maar als iedereen zulke prijzen blijft slikken dan zullen ze altijd die grens overgaan. Tot dat iedereen zegt genoeg is genoeg!
Dit werd in het verleden al gedaan bij scalpers (weet niet meer of dat tijdens 30 of 40 series was)

Bwah,dat valt mee man,geen bang hebben.
Als je echt twijfelt ga je gewoon een nieuwe kopen,het scheelt al een pak in aankoop.
En je hebt ook dlss4 met de 4090,alleen geen mfg,maar ga je dat echt nodig hebben?,tegen die tijd dat het uit de kinderschoenen is is er al wss een andere gen uit.
Kijk maar naar de 2000 serie met raytracing,was pas te gebruiken bij de 3000 serie omdat de 2000 serie niet echt krachtig genoeg was,en ik verwacht dit ook een beetje met al die AI crap,allemaal redelijk nieuw,dus daarom er zo'n bedragen tegenaan gooien om dan teleur gesteld te worden.
Een 4090 benchen,weet niet echt nodig is,is nog steeds een beest van een kaart he,krachtiger dan 5080,je zit tussen de 5080 en 5090,dus zit je nog effe goed mee.
Yep! 2080 Ti early adapter hier, geen enkel spel met raytracing kunnen spelen omdat de performance zo ruk was. Nieuwe techs zuigen altijd de 1e gen idd.

Wbt de MFG, volgens de reviewers werk het allemaal prima, alleen is het probleem dat je er pas iets aan hebt als je FPS al aan de hoge kant is.. Dus MFG is leuk voor de 5090, als het een FPS van 110 naar 400 ofzo boost... Maar een 5070 die van 25 naar 95 gaat voelt volgens reviewers super shit, verschil tussen input latency en wat je ziet.. "jello" effect

Dat is ook waarom die "5070 same performance as 4090" quote van Jensen zo'n onzin is.. want het gebruikt een techniek die JUIST voor de low-end kaarten weinig toevoegd.

Laatst bewerkt:
Kunnen we AUB met een wachtlijst werken @Megekko Info ? Of deze in de toekomst implementeren?
Om de 2 uur even de website checken om te kijken of er nieuwe updates zijn is gewoonweg absurd...

Een wachtlijst voor diegene dat graag een pre-order plaatsen voor een specifieke GPU lijkt mij de beste oplossing.
I dunno, het is gewoon enorm frustrerend, want op 7 en 14 februari gaat de website er gewoon weer uit liggen net zoals vandaag...

Kunnen we AUB met een wachtlijst werken @Megekko Info ? Of deze in de toekomst implementeren?
Om de 2 uur even de website checken om te kijken of er nieuwe updates zijn is gewoonweg absurd...

Een wachtlijst voor diegene dat graag een pre-order plaatsen voor een specifieke GPU lijkt mij de beste oplossing.
I dunno, het is gewoon enorm frustrerend, want op 7 en 14 februari gaat de website er gewoon weer uit liggen net zoals vandaag...
Ja dat zou ik ook liever willen. Het maakt mij niet uit dat ze mijn geld al hebben. Als ik gewoon rust kan vinden dat hij ooit zal komen dan ben ik al tevreden. Als ze dan net zoals mijn 9800x3D laten weten als er vertragingen zijn of wanneer de levering plaatsvind dan ben ik een tevreden man. Ik wil gewoon niet liggen klooien om telkens naar de site te komen en dan refreshen en de game spelen om sneller te zijn dan bots of dat de webshop crashed etc. Of om ook andere sites in het oog te houden om dan weer ongeluk te hebben. Ik ben dat gewoon beu als ze met een wachtlijst zouden werken dan zou ik ook geen tweedehands 4090 moeten kopen. Zou ik veel beter vinden om eerlijk te zijn. Ik hoop dat andere die mening delen? Zoja like dit zodat ze zien dat andere klanten dit ook willen. Misschien als we met genoeg zijn dat ze dit overwegen...

Want hoe het vandaag gelopen is en eventueel hoe het in de toekomst nog gaat lopen is enorm frustrerend. Op die manier kunnen ze na verloop van tijd iedereen helpen en als ze 1 per klant hanteren is er zeker geen probleem. Eventueel moeten ze een ID vragen zodat niemand er meer kan bestellen. Ik denk dat iedereen geen probleem heeft om te wachten zeker als hij weet dat zijn gpu vastligt.

Laatst bewerkt:

Ja dat zou ik ook liever willen. Het maakt mij niet uit dat ze mijn geld al hebben. Als ik gewoon rust kan vinden dat hij ooit zal komen dan ben ik al tevreden. Als ze dan net zoals mijn 9800x3D laten weten als er vertragingen zijn of wanneer de levering plaatsvind dan ben ik een tevreden man.

I also agree, and I think most people here would say the same thing @Megekko Info

I still don’t understand why you keep evading the idea of backorders (we understand supply is uncertain, yet you don't provide concrete info)

Back in December, when I purchased PC parts from you, my order was delayed by almost 10 days (when ordered, it stated 1 day delivery) just because of an AIO. Some other parts I wanted were marked as "delivery in more than 10 days." and you could still order them but decided not to and in the end, I had to get those parts elsewhere, but this validates the possibility of backorders

So it’s clear that backorders are possible, and most people would prefer that option. But it seems like you’d rather keep prices unset so they can be inflated at launch and then conveniently drop once the hype dies down

I also don’t understand how it’s "legal" or fair for retailers to advertise a certain card at €3000 without BTW/VAT, when in the US, the real prices are clearly visible. If you factor in NL VAT, the numbers still don’t add up to what you're charging (taking Inno3DX that were sold into consideration), but oh well.. supply and demand, continue skinning us alive 💀

Laatste update: 31-1-2025 09:30

Beste lezer,

Via dit topic houden wij je op de hoogte van de productlaunch van de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Update: 7-1-2025
  • Op 30 januari om 15:00 start de verkoop van GeForce RTX5080 en GeForce RTX5090 videokaarten bij Megekko.
  • In februari start de verkoop van de GeForce RTX5070. De officiële datum is nog niet bekend.
  • Op basis van de huidige informatie lijken wij een ruime beschikbaarheid van de RTX5080 te verkrijgen.
  • Op basis van de huidige informatie lijkt er beschikbaarheid te zijn van de RTX5090, maar wel in beperktere mate dan de RTX5080.
Het plaatsen van een pre-order is niet mogelijk. Je kunt alleen vanaf de dag van de lancering een bestelling plaatsen voor een RTX50 videokaart.

Update: 11-1-2025
Wij hebben momenteel nog geen informatie over de verkoopprijzen.
Op 11-1 hebben wij het topic geopend voor reacties. We kunnen en mogen niet alle informatie delen, maar we gaan proberen jullie vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Beschikbaarheid
Inmiddels hebben wij de eerste videokaarten online gezet op onze website. We weten nog niet, of we al deze kaarten ook tijdens de launch beschikbaar hebben, maar het geeft je wellicht antwoord op de vraag of wij een specifiek door jouw gezochte videokaart gaan verkopen!

Update 27-1-2025 11:40
Het lijkt ons verstandig op dit forum te vermelden dat we de verwachte aantallen videokaarten op de releasedatum naar beneden moeten bijstellen.

Volgens de informatie die we nu hebben over beschikbaarheid en het aantal geïnteresseerden denken we dat we maar 1 tot 2% van onze klanten op de eerste dag kunnen helpen aan een nieuwe videokaart.

Update 30-1-2025 18:05
Vandaag is de lancering van de RTX 5080 en RTX 5090 videokaarten helaas verstoord door een enorme drukte op onze website.

Rond 15:00 ontvingen onze servers maar liefst 1,1 miljoen verzoeken. We vermoeden dat een groot deel hiervan afkomstig was van bots, maar we kunnen ook een gerichte aanval op onze webserver niet uitsluiten. Hierdoor was onze website gedurende ongeveer een uur zeer slecht of helemaal niet bereikbaar.

Ondanks deze problemen is het een aantal klanten toch gelukt om een videokaart te bestellen. Deze klanten hebben inmiddels een track & trace-code ontvangen of krijgen deze later vanavond.

Op dit moment hebben we nog kaarten op voorraad die door technische problemen niet online zijn gekomen. We verwachten morgen deze bescheiden voorraad (enkele tientallen stuks) te kunnen aanbieden. Het exacte tijdstip is nog niet bekend. Om iedereen een eerlijke kans te geven, zullen we twee uur voordat de kaarten online komen een update plaatsen op ons forum. Je hoeft dus maar om de 2 uur ons forum te controleren om het release moment te weten.

De vraag naar deze videokaarten is extreem hoog en we verwachten dat de voorraad morgen snel weer uitverkocht zal zijn. Bij nieuwe leveringen zullen we jullie via het forum op de hoogte houden van beschikbaarheid en verkooptijden. Ook zullen we op veler verzoek morgen vóór dat de videokaarten online komen, de prijs doorgeven op het forum vóór dat we de prijs op de website plaatsen.

Hoewel de verstoring buiten onze macht lag, begrijpen we dat dit voor velen van jullie een teleurstelling is. Onze oprechte excuses daarvoor.

Update 31-1-2025 09:30
Vandaag om 11:30 zetten wij de resterende beschikbare RTX videokaarten weer online voor de verkoop.
Zoals beloofd een overzicht van de beschikbare kaarten en actuele prijzen:

VGA ASUS GeForce RTX 5080 TUF-RTX5080-O16G-GAMING
1999
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G SUPRIM LIQUID SOC
2049
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G SUPRIM SOC
1999
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION
1949
VGA ASUS GeForce RTX 5080 PRIME-RTX5080-O16G
1849
VGA Gigabyte GeForce RTX 5080 AERO OC SFF 16G
1849
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC WHITE
1849
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G VENTUS 3X OC PLUS
1599
VGA Gigabyte GeForce RTX 5080 WINDFORCE OC SFF 16G
1799
VGA MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC
1849
VGA INNO3D GeForce RTX 5090 X3 32GB
3099​

Overzichten videokaarten
• Klik hier voor een overzicht van onze NVIDIA GeForce RTX5080 videokaarten.
• Klik hier voor een overzicht van onze NVIDIA GeForce RTX5090 videokaarten.

• Klik hier voor de informatiepagina van de RTX5000 kaarten op de Megekko website.

Zodra ons meer informatie bereikt, houden we jullie via deze pagina op de hoogte.
En de rest de rest van de kaarten en prijzen dan? Zoals de ASUS 5090 en GIGABYTE? Etc?

Terug
Bovenaan