Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Nou er komt weer 1 MSI Gaming trio 5080 bij Megekko terecht, Ik lever hem toch maar in, blijf toch mij mijn 4090 die toch sneller is. Ik ga op een 5090 wachten op mn gemak.
Sorry, maar dat de 4090 sneller zou zijn in elke game was toch wel te verwachten... wat een upgrade.. kopen om maar te kopen... voor jou zouden ze restocking fee mogen aanrekenen....

Lijkt wel een stel kinderen die geld teveel hebben (of toch maar niet...)

Sorry, maar dat de 4090 sneller zou zijn in elke game was toch wel te verwachten... wat een upgrade.. kopen om maar te kopen... voor jou zouden ze restocking fee mogen aanrekenen....

Lijkt wel een stel kinderen die geld teveel hebben (of toch maar niet...)
Het is vrij logisch dat een RTX 4090 sneller is dan een RTX 5080. Een van de eerste downgrades die je hebt, is het verminderde VRAM 😂😂

Zijn de prijzen die Megekko hier hanteert de prijzen van de AIB's of maken ze zelf gewoon nog wat extra winst? Ik zie prijzen op Alternate.de, en zijn allemaal een stuk lager waren namelijk...

Ik vind het namelijk ook vreemd dat de prijzen steeds worden weggehaald, zowel in dit topic als op de website. Deze zijn toch gewoon bekend en kun je laten staan ondanks dat er geen voorraad is?

Ik ben een nieuw PC aan het samenstellen, maar ik bedenk mij nu wel een paar keer voordat ik bij Megekko onderdelen bestel. Vind dit toch vreemde praktijken. Dat geld overigens ook voor de mensen die tegen deze bedragen kopen, of de scalpers. Iedereen doet er aan mee wat dat betreft.

Overigens wel raar dat Megekko wel nadrukkelijk laat weten op te treden tegen bots, en iedere klant liefst van één kaart te voorzien. Maar wel mee doen met alle andere graaiers en dikke winsten pakken. Als dat zo is natuurlijk want bewijs heb ik niet, maar gezien de manier van prijzen communiceren riekt het daar wel naar...

Amai alle geluk heb ik gisteren een 4090 gekocht bij alternate.be want diezelfde kaart is nu 350 euro duurder geworden. Voelt nu nog meer als een super goede deal. Want 4090 is sneller dan 5080. En in raw performance is de 5090 niet fel beter. De kost per frame is de 5090 het niet waard. Morgen krijg ik hem binnen en dan is het tijd om het stof van mijn nieuwe onderdelen te vegen. Want ze lagen al 3 maanden geleden klaar. Let's build that beast of a pc! 🤪

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2025-02-03 om 11.38.46.webp
    Scherm­afbeelding 2025-02-03 om 11.38.46.webp
    17,4 KB · Weergaven: 47
  • Scherm­afbeelding 2025-02-02 om 15.06.09.webp
    Scherm­afbeelding 2025-02-02 om 15.06.09.webp
    31,6 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Amai alle geluk heb ik gisteren een 4090 gekocht bij alternate.be want diezelfde kaart is nu 350 euro duurder geworden. Voelt nu nog meer als een super goede deal. Want 4090 is sneller dan 5080. En in raw performance is de 5090 niet fel beter. De kost per frame is de 5090 het niet waard. Morgen krijg ik hem binnen en dan is het tijd om het stof van mijn nieuwe onderdelen te vegen. Want ze lagen al 3 maanden geleden klaar. Let's build that beast of a pc! 🤪
Jij bent ook van de zotte... een 4090 kopen van 2.5k... Koop dan een 4060 - 4070 of whatever als placeholder en upgrade indien nodig binnen de 6 maand...

Jij bent ook van de zotte... een 4090 kopen van 2.5k... Koop dan een 4060 - 4070 of whatever als placeholder en upgrade indien nodig binnen de 6 maand...
Is in mijn ogen nog een goede deal! Hij is sneller dan 5080! Dit is een OC model en hij scoort ook heel goed qua coil whine issues. Megekko vraagt 3099 euro voor een instapmodel van de 5090 en 2K voor een 5080. Verder een 4090 is ook schaars dus ik denk als ik die ooit wil verkopen dat ik niet veel verlies zal doen. Want geloof mij de 5090 zal pas in september enigszins goed beschikbaar zijn. Als ook wacht tot Trump tarrifs op europa gaat treffen! Dan worden de prijzen nog duurder! Alsook wacht maar tot je de prijzen ziet van de andere 5090 reeks. Want als Megekko al 3099 euro vraagt voor instapmodel hou je dan maar klaar voor de rest! In raw performance is de 5090 niet veel beter! Hij verbruikt ook meer stroom! De kost per frame is het niet waard. Als ook voordeel ik moet niet liggen refreshen, sites in het oog houden, vechten tegen bots, zien naar wit scherm als site weer plat ligt etc. Ik kan nu lekker bouwen en gamen! Alsook voor die overig 500 euro die ik normaal in 5090 zou moeten stoppen kan ik nog eens lekker wat games kopen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan